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Resumen de Keys to optimising online sales of luxury cosmetics in Spain

Mónica Díaz-Bustamante Ventisca, María José Narros González, María Puelles Gallo, Sonia Carcelén García

  • español

    Partiendo de los resultados de una encuesta a 1.114 consumidoras de cosmética de lujo, este trabajo identifica el perfil de las compradoras online de esta categoría de productos en España, y los frenos y los drivers de esa compra online, proponiendo un modelo explicativo de la misma. Estos hallazgos tienen una aplicación directa para que las empresas del sector optimicen sus acciones online, siendo especialmente relevantes en el contexto actual de pandemia, que ha modificado el comportamiento de compra de los individuos provocando un fuerte crecimiento de las compras online

  • English

    Based on the results of a survey of 1,114 consumers of luxury cosmetics, this paper identifies the profile of the online buyers of this category of products in Spain, and the barriers and driv-ers for that online purchase, proposing an explanatory model of it. These findings have a direct application for companies in the industry to optimize their online actions, being particularly relevant in the current context of pandemic, which has modified the purchasing behavior of individuals leading to a strong growth of online purchases.


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