Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


L’ensenyament de la llengua en l’educació a distància. Lliçons apreses més enllà d’un temps d’urgència educativa

    1. [1] Universitat Autònoma de Barcelona

      Universitat Autònoma de Barcelona

      Barcelona, España

  • Localización: RESERCLE: Revista de la Societat d’Ensenyament i Recerca del Català com a Llengua Estrangera, ISSN-e 2696-1210, Nº. 2, 2021 (Ejemplar dedicado a: Resercle), págs. 70-85
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • En els darrers temps, en un moment en què ha estat necessari donar resposta a una situació d'emergència sanitària i educativa, s'ha parlat molt d'educació a distància com a sinònim d'ensenyament en línia, telemàtic, virtual o en remot. Ara bé, són termes equivalents? En aquest article reflexionem sobre què és i què no és l'educació a distància, sobre quines són les característiques d'aquesta modalitat educativa, sobre les oportunitats que genera en l'ensenyament i aprenentatge de la llengua i també sobre els reptes que planteja a estudiants i docents. Analitzem el paper de la formació del professorat en l'eficàcia de les propostes didàctiques, formació que ha d'incloure tant la integració de les eines i dels recursos tecnològics com els coneixements sobre els continguts que es volen ensenyar i els coneixements pedagògics sobre com s'ensenya i com s'aprèn. Per últim, compartim alguns exemples de bones pràctiques en l'ensenyament de la llengua en contextos d'educació a distància en línia i n'analitzem la utilitat en altres modalitats educatives. 


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno