Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Models cognitius per a la creació i la innovació en gastronomia

    1. [1] Universitat Autònoma de Barcelona

      Universitat Autònoma de Barcelona

      Barcelona, España

  • Localización: Debats: Revista de cultura, poder i societat, ISSN-e 2530-3074, ISSN 0212-0585, Vol. 135, Nº 2, 2021, págs. 69-80
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • A partir de la reflexió feta per Ferran Adrià i el seu equip d'El Bulli, aquest article explora de quina forma certs mecanismes, tècniques i procediments creatius entorn de l’anomenada «gastronomia d’avantguarda» poden analitzar-se des d’un model enactivista de la cognició per tal d’entendre la creativitat en la cuina i caracteritzar els processos d’innovació. També s'intentarà establir si alguns d’aquests processos són suficientment generals com per a reutilitzar-los en altres disciplines i afavorir així la nostra comprensió teòrica dels processos i mecanismes de creació i innovació. Presentem així aquells trets que són específics de la gastronomia com a procés creatiu per destriar aquells fenòmens que són prou genèrics com per considerarlos constituents de la gran família dels processos creatius. D’aquesta manera l’article cerca presentar noves perspectives per a entendre el fet genèric de crear versus la creació específica en processos gastronòmics.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno