Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Smart Classrooms i l'adveniment de la Quarta Revolució Industrial: anàlisi dels factors clau per al disseny d’aules intel·ligents

Jordi Mogas

  • English

    This thesis is born with the aim of describing smart classrooms by analyzing their differentiating elements, dimensions and interrelationships, to understand what are the trends that can provide improvements in the teaching-learning processes of students of the century. XXI. To do this, an explored research methodology is used to collect data and concatenate results to broaden the frame of reference. A total of twelve doctoral student publications were summarized, in which the techniques and research instruments used are diverse: systematic reviews of the literature and theoretical approaches with expert assessment, interviews, focus groups, documentary analysis and tests. targets. The rich foundation allows to contextualize the Fourth Industrial Revolution and its potential in education. As a result, a definition of smart schools is introduced, which must be equipped with comprehensive management systems and automated solutions, must be people-centered and inclusive, and must be sustainable, with the The aim is to welcome intelligent education by efficiently adopting new learning methodologies and the advent of the Fourth Industrial Revolution. Smart classrooms are also conceptualized and defined through the dimensionalization of their characteristics, and the main characteristics they must have in terms of technology, environmental factors and pedagogical processes are described. Special emphasis is placed on environmental conditions, as they are found to be influential in teaching-learning processes and represent a relevant path for innovation in classrooms. The two most important topics are studied in depth: lighting and acoustics. The emerging results of data collection show various implications of smart classrooms and their level of maturity. It is worth noting, on the one hand, that schools in Catalonia are willing to respond to the pedagogical innovations brought about by the arrival of Industry 4.0, but are not yet ready to obtain efficient results. On the other hand, the effectiveness of dynamic systems for controlling lighting in the classroom is highlighted, as a first step in automating environmental conditions in a smart classroom.

  • català

    Aquesta tesi neix amb l’objectiu de descriure les aules intel·ligents analitzant-ne els elements diferenciadors, les dimensions i les interrelacions, per comprendre quines són les tendències que poden proporcionar millores en els processos d’ensenyament-aprenentatge dels estudiants del segle XXI. Per fer-ho, s’utilitza una metodologia d’investigació exploratòria que permet recollir dades i concatenar resultats per ampliar-ne el marc referencial. En total es compendien dotze publicacions del doctorand, en què les tècniques i els instruments de recerca utilitzats són diversos: revisions sistemàtiques de la literatura i aproximacions teòriques amb valoració d'experts, entrevistes, grups focals, anàlisi documental i tests objectius. La fonamentació teòrica permet contextualitzar la Quarta Revolució Industrial i el seu potencial en educació. Com a resultat, s’introdueix una definició de les escoles intel·ligents, que han d’estar dotades de sistemes de gestió integral i solucions automatitzades, han d’estar centrades en les persones i ser inclusives, i han de ser sostenibles, amb l’objectiu d’acollir una educació intel·ligent tot adoptant de manera eficient noves metodologies d’aprenentatge i avenços de la Quarta Revolució Industrial. També es conceptualitzen i es defineixen les aules intel·ligents mitjançant la dimensionalització de les seves característiques, i es descriuen les característiques principals que han de tenir quant a tecnologia, factors ambientals i processos pedagògics. Es posa especial èmfasi en les condicions ambientals, ja que es detecta que són influents en els processos d’ensenyament-aprenentatge i representen un camí rellevant per la innovació a les aules. S’estudien en profunditat els dos temes més rellevants: il·luminació i acústica. Els resultats emergents de la recollida de dades mostren diverses implicacions de les smart classrooms i el seu nivell de maduresa. Val a destacar, d’una banda, que els centres educatius de Catalunya estan disposats a respondre a les innovacions pedagògiques que comporti l’arribada de la Indústria 4.0, però encara no estan preparats per obtenir uns resultats eficients. D’altra banda, es destaca l’efectivitat de sistemes dinàmics per controlar la il·luminació a l’aula, com a primer pas en l’automatització de les condicions ambientals en una aula intel·ligent.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus