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Resumen de Detection of Corrosion Risk beside Patch Repairs

Carmen Andrade Perdrix, Pedro Castro-Borges, Enio Pazini

  • español

    En general, la corrosión genera fisuras paralelas a las armaduras que aparecen aleatoriamente produciendo un saltado del recubri-miento irregular. Durante la inspección para definir el plan de reparación por parcheo las áreas más fisuradas se consideran como las más corroídas. A su vez, se toma como unidad de área a reparar la extensión de las áreas fisuradas. Sin embargo, como la extensión corroída es mayor que la fisurada, el daño reaparece en años posteriores. La cantidad de área a reparar es pues un aspecto que tiene implicaciones económicas y de seguridad. En el presente trabajo se discute la posibilidad de crear pares galvánicos entre las zonas re-paradas y las adyacentes. El articulo también aborda el efecto del uso de imprimaciones de la armadura y el uso de “puentes de unión” entre el hormigón original y el material de reparación. También se describen las tres técnicas que se pueden utilizar para determinar cuánto hormigón contaminado debe retirarse: dos tipos de análisis químico (medida del pH o del contenido de cloruros) y medida de los parámetros de corrosión (velocidad de corrosion) en las áreas fisuradas o adyacentes a la zona reparada

  • English

    As a rule, in real concrete structures reinforcement corrosion generates cracks parallel to the steel but so randomly distributed that surface spalling is irregular. During inspection and subsequent patch-repair planning, the areas most intensely cracked are generally deemed to be an indication of greater corrosion. The unit for justifying the need for repair measures, in turn, is the area of the regions affected by cracking. Inasmuch as the area corroded is normally greater than the area affected by cracking, if only the latter is repaired damage may re-appear years or even months after intervention due to the existence of undetected steel corrosion. The amount of area in need of patch repair is a key issue with significant financial and safety implications. The mechanisms governing corrosion and the feasibility of galvanic coupling between repassivated and adjacent regions are discussed hereunder. The article also addresses the effect of using steel primers in repaired zones and bonding agents between the existing and repair materials. It likewise describes the three techniques that can be used to determine how much contaminated concrete should be removed: two types of chemical analysis (pH or chloride content) and corrosion parameter measurements (corrosion rate) in areas adjacent to the cracked or in the repaired zone.


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