Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de ¿Qué puede una historia del arte cuir?

Catalina Poggio

  • español

    Fantasear una historia del arte hereje, blasfema. Una historia sacrílega,iconoclasta, que pervierta la intocable madona con el niño, la niña, la madrey la señora, siempre virgen, santa, sumisa, entregada, sometida. Desear unahistoria del arte sucia, pornográfica, degenerada, que desborde, deforme,travista las ficciones somáticas administradas por la escritura cis, heterosexualde la blancura académica. Ansiar una historia del arte hacker, cyborg, protésica,que desmonte la relación histérica y carnal entre imagen y poder. Pulsar unaescritura de la historia del arte cuir como resistencia a la normalización, contra eldogmatismo del lenguaje académico.

  • English

    Imagine a heretic and blasphemous history of the art. A nonconforming,sacrilegious history that perverts the untouchable madonna with the boy, thegirl, mother and missus, always holy, docile, compliant, subdued. A desire fora history of the art that is filthy, pornographic, degenerate; a history that goesbeyond the somatic fictions administered by the cis heterosexual writing ofthe academic whites, that distorts them and cross-dresses them. A yearningfor a hacker history of the art, a prosthetic, cyborg history that dismounts thehysterical and carnal relationship between image and power. Stimulating aqueer writing of the history of the art as a way of withstanding normalization, tofight off the dogmatic academic language.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus