No artigo analízanse as representacións da muller en dous filmes que abordan o tema do matriarcado na cultura galega e vasca respectivamente: a curtametraxe Matria de Álvaro Gago (2017) e a longametraxe Amama de Asier Altuna (2015). O noso obxectivo é reflexionar sobre como se constrúe nelas a imaxe da muller, que tipos de “feminidades” reproducen, dende que perspectiva formulan preguntas acerca do poder feminino e mediante cales estratexias revisan o concepto de matriarcado. A base da análise é “o método antropolóxico-morfolóxico de obra fílmica” de Seweryn Kuśmierczyk, que parte da premisa de que a realidade fílmica, sendo unha imaxe sublimada do mundo fóra da pantalla, reflicte o contexto sociocultural en que xorde a película. Nas conclusións referímonos á ambigüidade das interpretacións da condición feminina representadas nas películas analizadas. A pesar das posturas discrepantes dos seus autores ante o concepto de matriarcado e pese a empregar linguaxes totalmente diferentes, ambas películas resaltan o seu potencial para deconstruír o mito do matriarcado galego e vasco, e para formular un comentario crítico acerca da realidade.
The article analyzes the representations of the female figure in two films that poses the issue of matriarchy in, respectively, the Galician and Basque culture: the short film Matria by Álvaro Gago (2017) and the feature film Amama by Asier Altuna (2015). Our goal is to reflect on how these films construct the image of women, what types of “feminities” they reproduce, from what perspective raise questions about female power and through which strategies review the concept of matriarchy. The study is based on the “anthropological-morphological method of film analysis” by Seweryn Kuśmierczyk founded on the idea that film reality, being a sublimated image of the world outside the screen, reflects the sociocultural context in which the film arises. In the conclusions we refer to the ambiguity of the interpretations of the feminine condition represented in the analyzed films. In spite of different attitudes of their authors towards the concept of matriarchy and in spite of using totally different languages, in the case of both films emerges their potential to deconstruct the myth of Galician and Basque matriarchy and to formulate a critical commentary about reality.
En el artículo se analizan las representaciones de la mujer en dos películas que abordan el tema del matriarcado en la cultura gallega y vasca respectivamente: el cortometraje Matria de Álvaro Gago (2017) y el largometraje Amama de Asier Altuna (2015). Nuestro objetivo es reflexionar sobre cómo se construye en ellas la imagen de la mujer, qué tipos de “feminidades” reproducen, desde qué perspectiva plantean preguntas acerca del poder femenino y mediante cuáles estrategias revisan el concepto de matriarcado. La base del análisis es “el método antropológico-morfológico de obra fílmica” de Seweryn Kuśmierczyk, que parte de la premisa de que la realidad fílmica, siendo una imagen sublimada del mundo fuera de la pantalla, refleja el contexto sociocultural en que surge la película. En las conclusiones nos referimos a la ambigüedad de las interpretaciones de la condición femenina representadas en las películas analizadas. Pese a las posturas discrepantes de sus autores ante el concepto de matriarcado y a pesar de emplear lenguajes totalmente diferentes, en ambas películas se destaca su potencial para deconstruir el mito del matriarcado gallego y vasco, y para formular un comentario crítico acerca de la realidad.
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