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Resumen de An Unexpected Fraternity: An Approach to Holocaust Memoirs in English Through Animal Metaphorization

Laura Miñano Mañero

  • español

    Este trabajo examina textos autobiográficos escritos por supervivientes de los campos de concentración nazis con el objetivo de explorar la metaforización de los animales como medio para transmitir el sufrimiento de los autores. Los autores estudiados emigraron a Estados Unidos después de la guerra y eligieron significativamente el inglés, una lengua extranjera, para relatar la experiencia traumática, una tarea indudablemente difícil. Puesto que la discusión académica sobre el Holocausto se desarrolla principalmente en un marco anglófono, es vital que prestemos atención a las memorias redactadas originalmente en inglés, y que escuchemos las palabras genuinas de los supervivientes, en vez de confiar únicamente en traducciones. Sugiero que la metáfora animal les permite superar de alguna manera la inefabilidad inherente a todas las memorias del Holocausto. Además, al explorar estas imágenes es posible indagar sobre sus actitudes personales respecto a otras especies, ya que los autores a menudo se identifican y simpatizan con el sufrimiento animal. Mi propósito es, por tanto, decidir si este recurso retórico apunta a la aparición de una empatía entre especies, basada en la capacidad compartida de sufrir.

  • English

    This paper examines autobiographical texts written by Nazi concentration camp survivors to explore the authors’ metaphorization of animals as a means of conveying their own suffering. The authors whose memoirs are analyzed migrated to America after the war, and significantly chose to pen their traumatic experience in English, which must have been a challenging endeavor for them as non-native speakers. Since academic discussion on the Holocaust is mainly conducted in an Anglophone framework, it is vital that we pay attention to English-language memoirs, and listen to the survivors’ genuine words, rather than merely relying on translations. I suggest that animal metaphorization allows them to overcome in some way the ineffability inherent to all Holocaust memoirs. Moreover, by exploring animal images it is possible to inquire about their personal attitudes regarding other species, as authors often sympathize with –and relate to– animal suffering. My main goal is thus to decide whether this rhetorical resource points at the emergence of an interspecies empathy, based on the shared ability to feel pain and, as sentient beings, to suffer.


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