Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Promoción da actividade reflexiva na aula mediante proxectos de investigación grupal

Rosa Fernández García, Blanca Laffon, Eduardo Pásaro, Juan Ramón Lamas González, Vanessa Valdiglesias, Joselyn Cortés Cortés, Natalia Fernández-Bertólez

  • Contextualización: A investigación pode considerarse unha valiosa ferramenta dentro da aula (Perrenoud, 2004) que permite xerar coñecementos e formar individuos reflexivos (Morán Oviedo, 2004), capaces non só de integrarse na sociedade, senón de transformar positivamente a contorna (Fernández Pérez, 1995; Margalef García, 2005).

    Este proxecto intentou favorecer a cultura científica, motivar ao discente a observar, formular preguntas, discutir, razoar, demostrar e analizar os resultados obtidos e, ao mesmo tempo descubrir a riqueza do traballo en colaboración, aprendendo a crear, e formar parte de verdadeiros equipos de investigación onde o individuo e a súa diversidade, sexan respectados.

    Actividades: Estableceuse co grupo un diálogo previo, aberto e flexible sobre os diferentes intereses do mesmo. Contemplouse a posibilidade de utilizar simultaneamente distintas técnicas de procura bibliográfica. Favoreceuse o traballo en grupo. Promoveuse a lectura e o uso de revistas e outro tipo de publicacións internacionais especializadas. Estimulouse a participación en foros e webs científicas internacionais sobre temas concretos de estudo.

    Incentivouse o uso de bibliografía científica internacional de calidade.

    Resultados: A incorporación do traballo de investigación na aula facilitou a comunicación entre os alumnos e cos alumnos, permitindo unha toma de contacto coa realidade do grupo.

    Os discentes percibiron a investigación grupal como un proceso de profundización na realidade, mellorando de forma progresiva e continua a reflexión e a comunicación entre todo o equipo. Púidose constatar que o traballo de investigación en grupo resultou, en xeral, unha actividade positiva para os discentes, axudándolles a reflexionar sobre a realidade.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus