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Resumen de The posters of May ’68 and their significance for a contemporary critique of capitalism

Jones Irwin

  • español

    Este ensayo explora el significado político original de los carteles de mayo del 68 como una crítica del capitalismo, y también extiende este enfoque a una crítica del capitalismo contemporáneo en 2020. Los lemas del 68 son engañosamente simples; en este texto se muestra la importancia de las ideas políticas expresadas estéticamente y la manera en que tuvieron un impacto inmediato a fines de la década de 1960, pero también la filosofía situacionista subyacente que las influyó. También exploramos el significado contemporáneo de la teoría situacionista, especialmente en el contexto de la renovación del pensamiento marxista en el siglo XXI. Esta renovada crítica izquierdista del capitalismo surge articulada a través de los nuevos movimientos sociales y políticos de la actualidad, particularmente a través de la filosofía política de Slavoj Žižek y su autocrítica de la ex Yugoslavia.

  • English

    This essay explores the original political significance of the posters of May ’68 as a critique of capitalism, as well as extending this approach to a critique of contemporary capitalism in 2020. The slogans of ’68 are deceptively simple and we look to the importance of the political ideas expressed aesthetically as having immediate impact in the late 1960s, but also the underlying Situationist philosophy which influenced them. We also explore the contemporary significance of Situationist theory, especially in the context of the renewal of Marxist thought in the 21 st century. This renewed Leftist critique of capitalism emerges as articulated through newer social and political movements of the current times, particularly through the political philosophy of Slavoj Žižek and his auto-critique of the former Yugoslavia.


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