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Resumen de The Kingdom of God in Church Fathers in the 4th century

Eirini Artemi

  • Multiple

    The Kingdom of God was at the very heart of Jesus’ proclamation and mainly in the Lord’s Prayer. For Gregory of Nyssa, Ambrose of Milan and John Chrysostom, the Lord’s Prayer is not so much a command as an invitation for participation in the Kingdom of God: an invitation to share in the prayer – life of Jesus himself. Ambrose of Milan connects the Kingdom of God by the grace of God. For him the prayer “Let your Kingdom come” doesn’t refer to the eschatological meaning of the Kingdom of God, but in its present existence. Ambrose connects the Kingdom of Heaven with the grace that neophytes obtain after their baptism. On the other side, John Chrysostom underlines that the Kingdom of God should not be riveted to things that are seen, neither to account things present some great matter; but to hasten into our Father, and to long for the things to come. Finally, Gregory of Nyssa supports that the kingdom of God is within us. When we have purged our souls of every illusion and of every disordered affection, we will see our own beauty as an image of the divine nature.

  • English

    El Reino de Dios estaba en el corazón mismo de la proclamación de Jesús y principalmente en la Oración del Señor. Para Gregorio de Nisa, Ambrosio de Milán y Juan Crisóstomo, la Oración del Señor no es tanto una orden, sino más bien una invitación para participar en el Reino de Dios: una invitación a compartir la oración, es decir, la vida del mismo Jesús. Ambrosio de Milán conecta el Reino de Dios con la gracia de Dios. Para él, la oración “Venga a nosotros tu Reino” no se refiere al significado escatológico del Reino de Dios, sino a su existencia actual. Ambrosio conecta el Reino de los Cielos con la gracia que obtienen los neófitos después de su bautismo. Por otro lado, Juan Crisóstomo subraya que el Reino de Dios no debe estar clavado en las cosas que se ven, ni dar cuenta de las cosas que presentan un gran asunto; sino para apresurarnos a ir a nuestro Padre y anhelar las cosas por venir. Finalmente, Gregorio de Nisa sostiene que el reino de Dios está dentro de nosotros mismos. Cuando hayamos purgado nuestras almas de cada ilusión y de cada afecto desordenado, veremos nuestra propia belleza como una imagen de la naturaleza divina.


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