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Educando a lo Largo de la Ruta de la Plata. Iconización de la Etapa XII, Estudio Comparativo

    1. [1] Universidad de Extremadura

      Universidad de Extremadura

      Badajoz, España

  • Localización: Cultural management and governance for European pilgrimage routes, religious tourism and thermal tourism: book of actas. Cori, Italy, 3-4 and 6 November 2017 / Martín Gómez-Ullate García de León (ed. lit.), Luis Ochoa Siguencia (ed. lit.), José Álvarez García (ed. lit.), María de la Cruz del Río Rama (ed. lit.), Renata Ochoa-Daderska (ed. lit.), 2018, ISBN 978-83-941533-8-0, págs. 139-150
  • Idioma: español
  • Títulos paralelos:
    • Educating Along the Silver Route. Iconization of Stage XII, Comparative Study
  • Texto completo no disponible (Saber más ...)
  • Resumen
    • español

      El Camino de Santiago es un producto turístico consolidado, un motor económico y un conductor económico a lo largo de los lugares de dicha peregrinación. En España el interés por el Camino de Santiago se despertó a principios de los años 80, dando lugar a dos tipos de turismo en la misma ruta, Turismo Religioso y Itinerarios culturales. Centrándonos en la Etapa XII de la Vía de la Plata se analizará dicho desarrollo y el estado de la cuestión de los recursos que ofrece la finalización de la Etapa XII en Cañaveral, al ser una de las más largas. Desde la perspectiva antropológica, artística e innovadora y con la metodología mixta se obtendrán los resultados; destacamos las entrevistas y encuestas a una muestra de 55 sujetos con observación participante y no participante. Los resultados determinaron deficiencias significativas en la promoción turística de Cañaveral a través de la Ruta de la Plata, así como en los servicios prestados a los peregrinos de paso. Teniendo en cuenta todos estos aspectos, se diseñó un folleto turístico de Cañaveral que se colocó en todos los establecimientos entrevistados en formato Qr. Además, se diseñó un logotipo representativo de la Etapa XII. De esta forma, se realizará un estudio comparativo de la iconización de diferentes rutas de peregrinación.

    • English

      The Camino de Santiago (The Way of St James) is a consolidated tourism product, an economic engine and an economic driver along places where it takes place. In this context, tourism potential is becoming increasingly important as rural areas have an enormous natural and cultural heritage to be fostered. In Spain the interest for the Camino de Santiago was awakened at the beginning of the 80s coinciding with the declaration of the Way as Patrimony of the Humanity by the Unesco in 1985, giving rise to two types of tourism in the same route, Religious Tourism and Cultural Itineraries. Focusing on the stage XII of the Vía de la Plata, Silver Route, we will analyze the development and the state of the question of the resources offered by the completion of stage XII in Cañaveral, one of the longest. From the anthropological, artistic and innovative and with the mixed methodology the results will be obtained; we highlight the interviews and surveys to a sample of 55 subjects with participant observation and not competitor. The results determined significant deficiencies in the promotion Cañaveral tourism through the Silver Route, as well as in the services provided to the pilgrims passing by. Taking all these aspects into account, a Qr format brochure Of Cañaveral was designed. that was placed in all the establishments interviewed in addition, a representative logo of stage XII was designed. In this way, we will realize a comparative study of the iconization of different routes of pilgrimage.


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