Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Célestin e Élise Freinet: unha pedagoxía do século xx que se renova no presente

    1. [1] Universidade de Santiago de Compostela

      Universidade de Santiago de Compostela

      Santiago de Compostela, España

  • Localización: Innovación educativa, ISSN 1130-8656, Nº 29, 2019 (Ejemplar dedicado a: Respostas educativas innovadoras ao cambio climático; I-II), págs. 157-197
  • Idioma: gallego
  • Títulos paralelos:
    • Célestin and Élise Freinet: a 20th century pedagogy that is renovated in the present
  • Enlaces
  • Resumen
    • English

      Célestin Freinet, who had extraordinary intellectual, emotional and social pursuits, developed an intensive pedagogic action between 1920 and 1966. He did it with an ability to renew the schools as he proposed new tools and techniques as well as learning resources and new approaches of educational philosophy, through intensive practical experimentation, constantly reflected upon and theorized, and creating a fusion with factors of the socialist school beliefs, Dewey’s pragmatism, the activism of the New School,  philosophical vitalistic theories, the Gestalt and even of the psychological behaviorism and constructivism. Through the development and renewal of a dynamic network of teachers in the French territory and various other states and nations (from Japan to Senegal and from Mexico to Italy), today Freinet’s psychology continues to be an innovative and forward-thinking approach, as it gives rise to valuable school practices. This text try to make a global and systematic presentation of this pedagogical orientation, taking into consideration aspects such as: its evolution across time or the way in which it is currently defined (having considered both the critical analyzes carried out from the pedagogical thought that analyzes it, as its own dynamism).

    • galego

      Célestin Freinet, cunha inquedanza intelectual, emocional e social extraordinaria, levou adiante unha intensa acción pedagóxica entre 1920 e 1966. Fíxoo con capacidade renovadora das escolas ao propoñer novas técnicas, instrumentos e recursos didácticos e novas orientacións de filosofía educativa, a partir dunha intensa experimentación práctica, constantemente reflexionada e teorizada, fusionando niso aspectos da corrente escolar socialista, do pragmatismo deweyano, do activismo da Escola Nova, do vitalismo filosófico, da Gestalt e aínda do condutismo e do construtivismo psicolóxico. Mediante a construción e renovación dunha dinámica rede de profesorado presente no conxunto do territorio francés e en diversos estados e nacións (desde o Xapón ao Senegal, desde México ata Italia) a Pedagoxía Freinet continua sendo hoxe unha orientación innovadora e de futuro, ao dar vida a valiosas prácticas escolares. O presente texto procura realizar unha presentación global e sistemática desta orientación pedagóxica, tendo en consideración a súa evolución no tempo e como actualmente se define, ao ter considerado tanto as análises críticas realizadas desde o pensamento pedagóxico que a analiza, como o seu propio dinamismo.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno