Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Alfabetisme transmèdia: aprofitant les competències transmèdia dels adolescents a l’aula

María José Masanet Jordà, Carlos Alberto Scolari

  • català

    En aquest article es presenta el projecte «Transalfabetismos» i es dedica un espai especial als resultats relacionats amb les pràctiques de producció de fotografia, vídeo i fanficció (fan fiction) dels adolescents —aquelles més esteses. Es presenten les dades dels qüestionaris, tallers participatius i entrevistes portats a terme en cinc comunitats autònomes d’Espanya. De les dades es desprèn que entre els adolescents hi ha diferents nivells de producció: la major part fan una producció espontània i poc planificada, mentre que una petita part realitza processos de producció complexos o molt complexos o, fins i tot, professionals. El context i el suport que reben els adolescents és clau en relació amb les pràctiques mediàtiques que realitzen. A les conclusions ens preguntem com podem introduir aquests coneixements a l’aula i reflexionem sobre la necessitat de donar-los valor i reconeixement.Paraules clau: Alfabetisme transmèdia, competències transmèdia, estratègies informals d’aprenentatge, adolescents, escola.

  • English

    In this article, we present the Transalfabetismos project and we devote special attention to the results relating to teens’ photographic, video and fan-fiction production practices – the most common practices among this group. We present the data of the questionnaires, of the participatory workshops and of the interviews carried out in five autonomous regions of Spain. According to the data, there are different levels of production among adolescents: most teenagers have a spontaneous unplanned production while a small part carries out complex or very complex production processes or even professional ones. The context and support received by adolescents is the key factor in relation to their media practices. In the conclusions we ask how this knowledge and these abilities can be introduced into the classroom and we reflect on the need to enhance their value and recognition.Keywords: Transmedia literacy, transmedia skills, informal learning strategies, adolescents, school.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus