Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Discurs i imatge dels candidats a les cadenes de televisió

Eva Pujadas Capdevila, Oliver Pérez Latorre, Mercè Oliva Rota

  • En aquest capítol s'aborda l'anàlisi de la construcció televisiva de la imatge pública dels candidats en les eleccions catalanes del 2010, que es va projectar als informatius del vespre de les cadenes principals.

    En una campanya electoral, la imatge pública dels candidats emergeix a partir de la interacció de tres factors fonamentals: (1) el seu discurs, (2) la programació dels actes electorals i la seva posada en escena a càrrec dels partits i directors de campanya, i (3) la mediació dels mitjans de comunicació.

    Concretament la televisió, com a escenari central en els processos de creació de marcs interpretatius sobre els principals actors socials, exerceix un rol cabdal en la conformació de la imatge pública dels candidats en una campanya electoral. En bona mesura, els electors no accedeixen a la imatge dels candidats en una campanya electoral. En bona mesura, els electors no accedeixen a la imatge dels candidats si no és a través del discurs que construeixen els mitjans de comunicació i, especialment, la televisió. És precisament per aquesta raó que el discurs televisiu esdevé l'espai fonamental de la representació política dels candidats.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus