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Resumen de Language Errors in an English-Medium Instruction University Setting: How do Language versus Content Teachers Tackle them?

David Lasagabaster Herrarte, Aintzane Doiz Bienzobas

  • español

    En las clases en inglés del ámbito universitario el contenido prima claramente sobre la lengua, lo que ha podido motivar que sean relativamente escasos los estudios sobre la atención que presta el profesorado de contenido a la cuestión lingüística. Ante este vacío este estudio pretende (i) comparar la actitud del profesorado de contenido y de lengua ante los errores cometidos en trabajos escritos; (ii) identificar los tipos de errores de lengua más frecuentes en dichos trabajos y (iii) determinar si existe una correlación entre la nota dada por el profesor de contenido y el número/tipo de errores de las composiciones. Para dar respuesta a las cuestiones planteadas se analizaron 20 composiciones de alumnos del curso de “World economic history” de la Universidad del País Vasco y se compararon las correcciones del profesorado de contenido y el de lengua. Los resultados confirmaron que la postura con respecto a la lengua del profesorado de contenido y de lengua difiere de manera significativa, que los errores más comunes son los de gramática y que no existe una correlación entre el número de errores y la nota de los trabajos escritos. Este trabajo contribuirá a la mejora de la competencia escrita de los alumnos

  • English

    Since attention to content usually prevails over language matters in Englishmedium classes at university level, there are relatively few studies dealing with the content teachers’ position on language issues. This is why the present study intends to (i) compare the content and language teacher’s position regarding errors in students’ written work; (ii) identify the most frequent errors in the students’ essays; and (iii) determine whether there is a correlation between the mark assigned by the content teacher and the number/ type of errors the language teacher comes across. In order to address these issues, we analysed 20 essays produced by students who were taking “World economic history” at the University of the Basque Country and compared the corrections made by the content and the language teachers. The results confirmed that the content teacher’s and the language teachers’ position with respect to language differs significantly, that grammar errors are the most frequent errors, and that there is no correlation between the number of errors and mark awarded for the essays. We believe that comparing language and content teachers’ approaches to error correction may shed light on how we can improve students’ writing skills.


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