Lluís Parcerisa Marmi, Alejandro Montes
En el context actual de crisi econòmica i social, les entitats i organitzacions del tercer sector s’erigeixen com a un pilar bàsic a l’hora de promoure la inclusió socioeducativa dels joves en situació de vulnerabilitat social. En aquest article s’analitza el paper de Xamfrà, una entitat socioeducativa del barri del Raval (Barcelona) i l’impacte multidimensional que té en els joves i infants que hi participen. Metodològicament, hem realitzat 60 qüestionaris a joves i famílies del centre, 8 entrevistes a professionals i equip directiu i un grup de discussió a entitats de la xarxa associativa del barri, així com sessions d’observació i anàlisi documental. Entre els principals resultats, trobem l’increment de les expectatives educatives i professionals dels joves, l’augment de la seva autoconfiança i de la motivació per la pràctica formativa o l’avivament del seu sentiment de pertinença envers l’educació i les institucions/professionals que la constitueixen, entre d’altres.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados