Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Lectura, comprensió lectora i hàbit lector: un repte compartit

  • Autores: Jorge González Batlle
  • Localización: Temps d’Educació, ISSN 0214-7351, Nº 53, 2017, págs. 129-142
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • Bona prova de la importància que ha adquirit la lectura al sistema educatiu és el fet que el Departament d’Ensenyament posés en marxa el Pla d’Impuls a la Lectura (PILEC) el curs 2011-2012, conscient que la competència lectora és la base de molts aprenentatges. Aquest article té com a objectiu posar de manifest la responsabilitat dels docents a l’hora daconseguir formar uns lectors plenament competents, que entenguin allò que llegeixen, i amb un hàbit de lectura mínimament digne. Però aquesta tasca de mediació o tutorització no només recau en els docents, sinó que és una responsabilitat compartida, on la resta dels estaments de la societat (família, administracions públiques, mitjans de comunicació) hi juguen un paper fonamental. En aquest sentit, després de presentar els objectius del PILEC, reflexionem al voltant del concepte mateix del procés de lectura i, per últim, incidim en els reptes que planteja la pràctica lectora per tal que els alumnes esdevinguin uns lectors competents.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno