Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Una introducció a la proporcionalitat en forma de taller

  • Autores: Maria Rosa Boqueras, Joan Ferran, M. Dolors Gené, Robert M. Gilabert, Francesc Mariné
  • Localización: Comunicació Educativa: revista d'ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya, ISSN-e 2339-5559, ISSN 1575-9911, Nº 3, 1991, págs. 34-35
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • Un dels aspectes més problemàtics de l'ensenyament de les Matemàtiques és el de la introducció del concepte de la proporcionalitat. Diem problemàtic, ja que comporta un canvi en l'estructura mental dels nostres alumnes. Fins a l'estudi d'aquest concepte els alumnes han treballat dins del marc d'una estructura additiva, si exceptuem evidentment l'estudi de la multiplicació/divisió i les fraccions (Vergnaud, 1983), i és precisament en aquest moment quan han de fer el canvi cap a la consolidació de l'estructura multiplicativa. Una estructura en la qual hauran de desenvolupar el seu pensament a partir d'aquest moment; això obliga a una introducció clara i entenedora del raonament proporcional.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno