Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Com integrar un focus en la gramàtica a les classes comunicatives de llengua

  • Autores: Hossein Nassaji
  • Localización: Caplletra: revista internacional de filología, ISSN 0214-8188, Nº. 63, 2017, págs. 165-188
  • Idioma: catalán
  • Títulos paralelos:
    • How to integrate a focus on grammar into communicative language classrooms
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      Hi ha un ampli suport teòric i empíric en el camp de l'adquisició de segones llengües (L2) per a les estratègies d'instrucció que dirigeixen l'atenció de l’aprenent cap a les formes gramaticals durant les activitats centrades en el significat. Aquest tipus d'instrucció s’ha anomenat «instrucció de focus en la forma» i s’ha distingit dels enfocaments tradicionals basats en la gramàtica que ensenyen formes lingüístiques de manera aïllada i descontextualitzada, que s’ha anomenat «instrucció de focus en les formes». Aquest article comença amb una breu descripció de la noció de focus en la forma i els seus fonaments teòrics i empírics. A continuació, es presenten una sèrie d'opcions d'instrucció per a la integració d'un enfocament en la gramàtica en l'ensenyament comunicatiu de llengües. Es descriu cada opció, se'n repassen les bases teòriques i empíriques i es donen exemples de com es poden utilitzar a l'aula.

    • English

      There is ample theoretical and empirical support in the field of second language (L2) acquisition for instructional strategies that direct learners’ attention to grammatical forms during meaning-focused activities. This kind of instruction has been referred to as «focus on form instruction», and has been distinguished from the traditional grammar-based approaches that teach linguistic forms in an isolated and decontextualized manner, or what has been called «focus on forms instruction». In this article, I will begin with a brief overview of the notion of focus on form and its theoretical and empirical underpinnings. I will then discuss a number of instructional options for integrating a focus on grammar into communicative language teaching. I will describe each option, review its theoretical and empirical basis, and provide examples of how they can be used in the classroom.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno