Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Del pupitre a l’escenari: Una experiència al voltant del teatre de l’oprimit com a recurs en la formació de mestres

  • Autores: Tomás Segarra Arnau, Joan Andrés Traver Martí, Aitana Muñoz Huedo
  • Localización: Quaderns digitals: Revista de Nuevas Tecnologías y Sociedad, ISSN-e 1575-9393, Nº. 85, 2017
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • El present article suposa un recorregut per una experiència performativa en la formació de Mestres durant el curs 2016 – 2017 a la Universitat Jaume I de Castelló. Partint dels postulats de l’aprenentatge cooperatiu i de la cohesió de grups, exposem com vam desenvolupar un conjunt de tallers per facilitar l’alumnat eines al voltant de la cooperació, la cohesió i la comunicació. En la introducció emmarquem aquests tallers dins del context de l’assignatura de Teoria de l’Educació i de les estretes imbricacions entre els conceptes de teoria i de teatre a partir de la tradició grega. En un segon apartat, ens dediquem a exposar com es va desenvolupar i en què va consistir el tercer i últim d’aquests tallers, que va estar dedicat al Teatre de l’Oprimit. El tercer apartat narra la posada en pràctica dels aprenentatges d’aquest darrer taller, a través d’una experiència que es va dur a terme amb un dels grups classe participants en el taller. Aquest grup va treballar durant l’assignatura d’Història de l’Educació per posar en escena una obra de Teatre de l’Oprimit. Finalment, en les conclusions exposem el nostre desig de seguir aprofundint en aquesta línia del treball tant des d’una vessant pràctica com mitjançant la reflexió i la teorització al voltant d’aquestes eines i de la formació de mestres.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno