Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


La evaluación del aprender a especializarse en el postgrado

    1. [1] Universidad de Ciencias Pedagógicas “Enrique J. Varona” de La Habana
  • Localización: Revista Iberoamericana de Educación, ISSN 1022-6508, ISSN-e 1681-5653, Vol. 61, Nº. Extra 2, 2013
  • Idioma: español
  • Títulos paralelos:
    • The evaluation of learning how to specialize in the graduate degree
  • Enlaces
  • Resumen
    • español

      La evaluación del aprender a especializarse en el postgrado constituye un problema aún no resuelto. Ese proceso tiene como fin lograr un desempeño con alta especialización, lo cual significa el desarollo de capacidades profesionales específicas para determinado desempeño en el puesto de trabajo. El artículo propone para la discusión un conjunto de etapas de ese proceso de perfeccionamiento profesional y su evaluación: objetivo, objeto, formas, instrumentos e indicadores evaluativos.

    • English

      The evaluation of learning how to specialize in the graduate degree even not constitutes a problem resolved. That process has as end to achieve an acting with high specialization, that which means the development of specific professional capacities for certain acting in the work position. The article proposes for the discussion a group of stages of that process of professional improvement and its evaluation: objective, object, forms, instruments and evaluation indicators. The evaluation of learning how to specialize in the graduate degree even not constitutes a problem resolved. That process has as end to achieve an acting with high specialization, that which means the development of specific professional capacities for certain acting in the work position. The article proposes for the discussion a group of stages of that process of professional improvement and its evaluation: objective, object, forms, instruments and evaluation indicators.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno