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Case studies of the functions of the concept ‘Arab World’ presented in communication patterns of Arab countries of english-speaking business communication companies

  • Autores: Fee-Alexandra Haase
  • Localización: Hologramática, ISSN-e 1668-5024, Nº. 16, Vol. 2, 2012 (Ejemplar dedicado a: Comunicación), págs. 87-113
  • Idioma: inglés
  • Enlaces
  • Resumen
    • español

      El término “Mundo Árabe” es usado en la investigación occidental. El concepto de “Nación Árabe” es un concepto creado en los países árabes. Los estados árabes del Golfo Pérsico han sido influenciado por las culturas de India, Persia y África del Este. Esta es la característica que los diferencia de las culturas árabes del Norte de África y Mediterráneas. Este artículo introduce en los comportamientos típicos de la comunicación empresaria en estas regiones árabes un análisis crítico de las típicas descripciones culturales de estas culturas en la investigación y en las empresas de comunicación interculturales.

    • English

      The term ‘Arab World’ is used in Western research. The concept of the 'Arab Nation' is a concept created in the Arab countries. Arab states of the Persian Gulf have been influenced by the cultures of India, Persia, and East Africa. This is their distinct feature that distinguished them form the North-African and Mediterranean Arab cultures. This article will introduce into the typical business communication behaviors of these Arab regions in a critical analysis of the cultural descriptions of these cultures in research and cross-cultural business communication companies.


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