Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Visual thinking i Pensament visual a l´aula

Miquel Pescador Ventosa

  • català

    La proposta de l�ús pedagògic de la imatge es basa en dues metodologies molt semblants però amb objectius diferents. Per una banda, la metodologia del Visual thinking planteja la lectura de la imatge com a eina de desenvolupament de les habilitats de pensament dels infants. A la nostra escola, la utilitzem amb els alumnes de primària i secundària. La pràctica consisteix en diàlegs en grup en què, seguint un guió de preguntes obertes, els participants construeixen interpretacions molt personals de la imatge. Aquesta metodologia, en aquest cas, serveix com a motivació per a una proposta creativa que l�alumne duu a terme a la mateixa sessió. Per altra banda, la metodologia del Pensament visual se centra en la lectura de la imatge en si i la utilitzem amb els alumnes de batxillerat. Parteix de la interpretació dels seus elements formals sense cap dada específica de l�obra i hi va incorporant progressivament informacions sobre el context en què va ser creada. És a dir, a partir de la lectura de com és la imatge, interpretem què vol comunicar i finalitzem el procés amb la comprensió de perquè la imatge és així, cosa que aporta el context.

  • English

    The proposal about the pedagogical use of the image is based on two methodologies quite similar but with different targets. On the one hand, the methodology of the Visual Thinking thinks the lecture of the image as a tool for the development of the child�s habilities. At our school, we use it with pupils of Primary and Secundary levels. The practice consists in dialogues by groups. In these dialogues, we follow a guide of open questions and the childs built very personal interpretations about the image. This methodology, in this case, serves as a motivation for a creative proposal that the pupil makes during the same session. On the other hand, the methodology that we call Pensament visual (wich is a translation of the english terms Visual thinking) is based in the lecture of the image itself and we use it with pupils of Bachelor level. It starts from the interpretation of the formal elements without any specific data about the image and it continues progressively with speculations about the context in which it was created. From the lecture of how is the image, we try to understand what it means and, finally, why the image is as it is. The two last parts need the knowledge of the context.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus