Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Ricard Salvat: el somni d’un futur Teatre Nacional de Catalunya

  • Autores: Oriol Puig Taulé
  • Localización: Estudis escènics: quaderns de l'Institut del Teatre de la Diputació de Barcelona, ISSN-e 2385-362X, ISSN 0212-3819, Nº. 41-42, 2015 (Ejemplar dedicado a: El Congrés de la IFTR/FIRT a Barcelona: la contribució de l’Institut del Teatre), págs. 105-111
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • El 3 de març de 2013 la Sala Tallers del Teatre Nacional de Catalunya (TNC) va tancar les seves portes a causa de la delicada situació financerade la institució, provocada en gran mesura per les enormes retallades en cultura del govern i l’augment de l’IVA cultural. És un bon moment per parlar de Ricard Salvat, que ja en els anys seixanta del segle passat vaimaginar un futur i hipotètic teatre nacional català. Director escènic i agitador cultural, Salvat va ser un dels pares de l’anomenat «teatreindependent» dels darrers quinze anys del règim de Franco, i a la seva faceta de director cal sumar-hi la seva tasca com a acadèmic i docent. Fundador de l’Escola d’Art Dramàtic Adrià Gual (EADAG) l’any 1960, aquest projecte pedagògic es va convertir de seguida en un potent focus ideològic, teatral i de resistència cultural. Amb el teatre públic alemanycom a referent, Salvat va intentar portar a terme el seu projecte sobre tres pilars ben definits: la creació d’un repertori, la recuperació del català com a llengua de cultura i la recerca i consolidació d’un estil interpretatiu propi.Irònicament, però, quan el TNC finalment es va inaugurar el 1996 Ricard Salvat no va ser mai convidat a dirigir-hi un espectacle. La meva recerca es qüestiona si Salvat va tenir èxit o no a l’hora de portar a la pràctica elsseus fonaments teòrics i de quina manera el seu model de teatre nacional català pot ser identificat en el teatre dels nostres dies.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno