El present article narra una investigació duta a terme a la Universitat de les Illes Balears un any després de les eleccions autonòmiques de 2011. L'arribada de les primeres mesures de regressió quant a la normalització lingüística del català a Mallorca redefineix el conflicte lingüístic. En aquest escenari les ideologies lingüístiques poden ser decisives en els futurs usos lingüístics públics i privats.
Mitjançant l'elaboració de quatre grups de discussió, s'investigaran les ideologies lingüístiques dels estudiants de ciències socials de la ciutat de Palma. El disseny dels grups respon a la voluntat d'analitzar dos factors que poden ser decisius en les ideologies lingüístiques dels universitaris: la seva llengua familiar i el tipus d'estudis que cursen.
This paper presents a research study conducted at the University of the Balearic Islands (UIB) one year after the regional elections of 2011. The implementation of the first regressive measures with respect to the linguistic normalisation of Catalan in Majorca redefined the language conflict. In this scenario, language ideologies may be decisive to future public and private linguistic uses.
On the basis of four focus groups, an analysis has been made of the linguistic ideologies of Social Sciences students from the city of Palma. The groups were designed to allow analysis of two factors that may be of key importance in the university students linguistic ideologies: their family language and their choice of university studies.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados