Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Plantejament lingüístic de l'escola andorrana

  • Autores: M. Teresa Cairat Vila
  • Localización: Treballs de sociolingüística catalana, ISSN-e 2013-9136, Nº. 19 (19 (2006) : La situació sociolingüística a Andorra), 2006, págs. 53-69
  • Idioma: catalán
  • Títulos paralelos:
    • El tractament de les llengües a l’escola andorrana
  • Enlaces
  • Resumen
    • L’exdirectora de l’escola Andorrana presenta en aquest article l’estructura del plantejament lingüístic del sistema d’ensenyament nacional; a més exposa de manera breu la situació sociolingüística del país, ja que condiciona i és a la base de l’estructura del plantejament lingüístic i de les opcions d’ensenyament pel que fa a les llengües. seguidament, explica la creació de l’escola Andorrana i la seva organització, i analitza el plantejament lingüístic actual parlant alhora de quin va ser el plantejament lingüístic inicial –l’any 1982– i del com i el perquè va sem-blar procedent canviar-lo posteriorment. A continuació, exposa la metodologia de treball que es porta a terme per a l’ensenyament de les llengües i els objectius d’aprenentatge a què s’aspira, i la relació que tenen amb les normes i els estàndards europeus. Per acabar, parla també de la formació del professorat i fa una anàlisi de la projecció de futur.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno