Este trabajo se propone estudiar y analizar la descripción de los toni ecclesiastici que figura en el pasaje final del opúsculo titulado Ars musyce [cf. PS.- THOMAS AQU. I 78-89, pp. 82¿84, ed. Bernhard], indebidamente atribuido por Mario Di Martino a Santo Tomás de Aquino. Destacamos en él los paralelismos y/o divergencias que presenta este breve fragmento con respecto a otros tratamientos anteriores, no sólo desde el punto de vista de los contenidos doctrinales desarrollados (=inventio, euJvresij), sino también a tenor del criterio dispositivo u organizador que se utiliza (=dispositio, tavxij) para presentar debidamente los materiales.
This essay's aim is to study and analyze the description of the toni ecclesiastici that can be found in the final passage of the brief treatise titled Ars musyce [cf. PS.-THOMAS AQU. I 78�89, pp. 82-84, ed. Bernhard], untruly attributed to St. Thomas Aquinas by Mario Di Martino. We pay special attention to the parallelisms and/or divergences that this short textual piece presents in relation to other previous treatments, not only from the point of view of the doctrinal contents developed (=inventio, euJvresij), but also according to the criterion of organization and arrangement (=dispositio, tavxij) used to present properly the materials.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados