Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


From personal to social: learning environments that work

  • Autores: Maria del Mar Camacho Martí, Sònia Guilana
  • Localización: Digital Education Review, ISSN-e 2013-9144, Nº. 20 (December), 2011, págs. 24-36
  • Idioma: inglés
  • Títulos paralelos:
    • De personales a sociales: entornos de aprendizaje que funcionan
  • Enlaces
  • Resumen
    • español

      Los EVA (Entornos de aprendizaje virtuales) no alcanzan a satisfacer las demandas de una sociedad en red. La Web 2.0 y las redes sociales ofrecen a los estudiantes un entorno personalizado y abierto para que aprendan formalmente como ya lo están haciendo de manera informal. ¿Cómo podemos los profesores mejorar las habilidades digitales de nuestros estudiantes para promover un aprendizaje más efectivo y significativo? Éste artículo persigue mostrar algunas estrategias en la implementaciones del uso de PLE (Entornos Personales de Aprendizaje) con estudiantes, así como compartir algunos ejemplos tanto de Educación Superior como de Educación Secundaria.

    • English

      VLE (Virtual Learning Environments) are rapidly falling short to meet the demands of a networked society. Web 2.0 and social networks are proving to offer a more personalized, open environment for students to learn formally as they are already doing informally. With the irruption of social media into society, and therefore, education, many voices claimed for he need of new models that demonstrate the transferability and scalabilty of e-learning. Salmon (2005), Sclater (2008), Atwell (2007) and others coincide in the relevance of PLEs as being useful or indeed central to learning as well as their potential for knowledge development and sharing.

      However, how can we, as teachers, enhance the digital skills of our students to promote a more effective, meaningful learning? This article aims to provide some data regarding the strategies for a successful implementation of the use of PLE�s with students and to share, at the same time, some examples and evidences of PLE constructions which can be of help both in Higher Education and Secondary Education levels.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno