Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Evaluando prácticas en el aula: primeras experiencias

Joan Solanes Mullor

  • En la nova organització del Grau en Dret, fruit del nou Espai Europeu d'Educació Superior, les classes pràctiques adquireixen una gran importància. S'hi ha dipositat moltes expectatives encaminades a millorar l'aprenentatge de les competències que tot jurista ha d'atresorar després del seu recorregut per la universitat: capacitat de comprensió i anàlisi de textos jurídics i d'expressar-se tant a nivell escrit com oral a través de l'argumentació i el llenguatge jurídics. El model de disseny de pràctiques que va implantar l'Àrea de Dret Constitucional en les seves assignatures del Grau en Dret (2010/2011) no va servir per al correcte aprenentatge de les capacitats anteriorment anomenades. Aquest article analitza els errors d'aquest model docent nord-americà en dret, un model que sí que ha demostrat que és útil a l'hora d'assolir i desenvolupar les competències exigides a tot jurista en el mon actual. Finalment, s'exposen les primeres experiències d'una iniciativa docent que es va dur a terme en l'assignatura de Drets i Llibertats Fonamentals en el curs 2009/2010, i que pretenia aproximar les classes pràctiques en les nostres facultats al model americà, sempre, òbviament, amb una sèrie de canvis i matisos per a adaptar-se al perfil de l'alumne de dret espanyol.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus