Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de El retaule de sant Pere Màrtir de Verona: un instrument de propaganda dominica

Gemma Malé Miranda

  • español

    En una època en què no existien els mitjans de comunicació actuals sant Domènec de Guzmán entengué que la millor manera de vèncer l�heretgia era mitjançant l�exemple i la predicació poble per poble i ciutat per ciutat. El seu mètode gaudí d�un gran èxit i l�orde s�estengué amb rapidesa. L�èxit i la pressió popular començaren a exigir la utilització del mitjà de difusió més eficient del moment, les imatges, a les quals s�havien oposat els membres més conservadors de l�orde. Les noves idees s�anaren imposant i aparegueren els primers cicles de sant Domènec i sant Pere Màrtir en els manuscrits utilitzats per l�orde. Aquests serviren de model a alguns conjunts de gran format que buscaven promocionar, entre els fidels i els seus germans, els membres més destacats de l�orde i el propi orde.

  • English

    At a time when there were no current media, St. Dominic de Guzman understood that the best way to overcome heresy was to give example and to preach at each village and at each city. His method had a great success and the Order spread rapidly. This success and the popular pressure required the use of images, the most efficient way of diffusion at that moment, which had been confronted by the most conservative members of the Order. These new ideas begun to increase and, as consecuence, the first cycles of St. Dominic and St. Peter Martyr appeared in the manuscripts used by the Order. These cycles served as a model for some large-scale paintings, whose objective was to promote the Order and its most prominent members among the pious and their brothers.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus