Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Anàlisi psicosocial del consum alcohòlic entre els adolescents

  • Autores: Javier Pons Díez
  • Localización: Anuari de psicologia de la Societat Valenciana de Psicologia, ISSN 1135-1268, Vol. 11, Nº. 1, 2006-2007, págs. 117-130
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      En aquest article són estudiats 1.100 adolescents d’ambdós gèneres, escolaritzats a centres educatius de la ciutat de València, amb la fi nalitat de determinar les relacions existents entre el consum de begudes alcohòliques i una sèrie de variables psicosocials hipotèticament vinculades a aquest consum:

      socialització familiar, actituds envers l’alcohol, valors socials, informació sobre els efectes de l’alcohol i consum en els grups d’infl uència. En funció dels resultats obtinguts, els subjectes van ser assignats a tres clusters de consum alcohòlic: abstemis, consumidors moderats i consumidors abusius.

      S’hi va aplicar una anàlisi discriminant, els resultats de la qual indiquen que el consum alcohòlic pot ser predit per les actituds i expectatives permissives envers l’alcohol mantingudes pels adolescents, pel consum que realitzen el grup d’iguals i la família dels adolescents i per la motivació hedonista manifi estada en llurs prioritas de valor.

    • English

      There are studied 1.100 adolescents of both sexes, proceeding from educational centres of the city of Valencia, with the purpose of determining the relations between the consumption of alcoholic drinks and a series of psychosocial variables hypothetically linked to this consumption: family socialization, attitudes towards the alcohol, social values, information about the effects of the alcohol, and consumption in the groups of infl uence. In agreement with the obtained results, the subjects were assigned to three clusters of alcoholic consumption: abstemious, moderate consumers and improper consumers. A discriminant analysis was applied which results indicate that the alcoholic consumption can be predicted for the permissive attitudes towards the alcohol supported by the teenagers, for the consumption that realize the group and the family of the adolescents, and for the hedonistic motivation that these demonstrate.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno