Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


De la violència escolar a la convivència pacífica: elements clau en la intervenció

  • Autores: María Jesús Cava Caballero
  • Localización: Anuari de psicologia de la Societat Valenciana de Psicologia, ISSN 1135-1268, Vol. 11, Nº. 1, 2006-2007, págs. 25-36
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      En aquest treball, per començar, s’hi defi neix la violència escolar i s’hi indica la seua incidència. A continuació, s’hi analitzen els principals factors escolars que poden afavorir les conductes violentes en el context escolar, i en els quals es pot intervenir per millorar les relacions entre alumnes i el clima de convivència escolar. Finalment, s’hi descriuen breument dos programes d’intervenció psicosocial, els objectius dels quals se centren en la millora de la integració social de l’alumnat i en el desenvolupament de la convivència escolar: el programa Galatea i el programa Conviure.

    • English

      In this work, fi rstly the scholar violence is defi ned and its incidence is indicated. After that, principal scholar factors related to violent behavior at school are analyzed and it is suggested that intervention programs could be focused in these factors for improving the relationships between students and the classroom environment. Finally, two psychosocial intervention programs, which objectives are to facilitate the social integration of all the students and to improve the relationships at school are described: Galatea program and Conviure program.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno