Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Comunicació 2.0 i Gènere

Maria Àngels Francés Díez, Germán Llorca Abad, Teresa Mollà Castells

  • català

    Internet ha capgirat les formes de comunicació i d'intercanvi d'informació entre les persones: les receptores en el procés comunicatiu són ara també emissores. La conjunció d'aquesta particularitat amb l'aparició i ús d'algunes eines de comunicació (fàcils d'usar i bàsicament gratuïtes) permet parlar d'un fenomen social de gran abast: la comunicació 2.0. Aquest article analitza algunes de les característiques d'aquesta classe d'interacció i centra l'interés de forma particular en certes iniciati-ves que tenen com a epicentre les qüestions de gènere. La comunicació 2.0 permet la participació activa i directa en el procés, obert i col·laboratiu, de construcció de la identitat pròpia. Així mateix, planteja la tesi què aquestes iniciatives són hereves d'una part del discurs feminista i una nova forma de lluita i reivindicació.

  • English

    Internet has changed the ways of communication and exchange of information among people: those who only were audience are now also broadcasters. The peculiarity of this fact, in combination with the emergence and use of certain communication tools (easy to use and basically free), allow us to figure out a powerful social phenomenon: 2.0 Communication. This article examines some of the features of this kind of interaction and focuses on certain web initiatives of particular interest that have gender matters as their key issue. 2.0 Communication allows active, direct, open and cooperative participation in the process of self-identity construction. It also rises up the thesis that these initiatives have inherited a part of certain feminist discourse and are a new form of social contestation and assertion.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus