The present document studies the varied fate experienced by the laus urhium which, since its birth in the Hellenistic era to the end of 17,1, century, undoubtedly is one of the most flexible and attractive sub-genre of the laudatory literatura. One exemplary specimen of this extensive survival is studied in these pages: the eulogies included by the Sephardic poet and dramatist Miguel (Daniel Levi) de Barrios (1635-1701) in one of his best anthology of poems, Coro de las Musas (1672), which he dedicates, from his Flemish exile, to various European capitals.
El presente estudio explora la varia fortuna que ha venido experimentando el subgénero de la laos urbium, sin duda uno de los más dúctiles y atractivos de la literatura encomiástica, desde su formación en época helenística hasta finales del siglo XVII. Se examina en estas páginas una ejemplar muestra de esta dilatada pervivencia: los elogios incluidos por el poeta y dramaturgo sefardí Miguel (Daniel Leví) de Barrios (1635-1701) en uno de sus poemarios más logrados, Coro de las Musas (1672), y que dedica, desde su particular exilio flamenco, a diversas capitales europeas.
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