Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de De les pràctiques monolingües familiars a la identificació bilingüe: el cas dels preadolescents de Mataró i la Franja

Vanessa Bretxa i Riera, Llorenç Comajoan Colomé, Natxo Sorolla

  • En aquest article es presenten dades sobre la relació entre la llengua amb els progenitors i la llengua d�identificació en la població preadolescent de Mataró i la Franja. En concret, s�investiga la manera com diferents variables sociolingüístiques intervenen en aquesta relació per tal de crear dos subgrups lingüístics: un grup que té pràctiques monolingües familiars en castellà i s�identifica amb la mateixa llengua; i un altre que, malgrat tenir un entorn familiar també monolingüe, té una identificació bilingüe. S�analitzen diverses variables sociolingüístiques (competència oral, xarxes socials, actituds, autoconfiança i llengua amb els germans) per tal de predir la pertinença a un grup o a l�altre. Els resultats indiquen que les xarxes socials entre iguals és la variable que millor permet discriminar la llengua d�identificació dels individus.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus