Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de "Enquesta sobre'l teatre en vers" a Teatralia (1908-1909): estudi i edició

Enric Gallén Miret

  • català

    L�«Enquesta sobre�l teatre en vers», publicada a Teatralia (1908-1909) i estretament relacionada amb la Nova Empresa de Teatre Català (1908-1910), expressa els desitjos d�una sèrie de professionals de la cultura per elevar el nivell de l�escena catalana amb l�objectiu d�estabilitzar-la i normalitzar-la. La confluència d�interessos que es va constituir entre un grup d�escriptors modernistes i noucentistes arran de l�enquesta, pel que fa a la reivindicació d�un model depurat de teatre poètic, va posar al descobert el difícil moment pel que passava el teatre professional català. Una situació que es va poder regularitzar la temporada 1917-1918 en assumir l�empresa Fàbregas- Canals la gestió del Teatre Romea, quan la ideologia noucentista iniciava el seu declivi, el Paral.lel encarrilava la seva etapa daurada i s�ignorava de quina manera les conseqüències del desenllaç de la Gran Guerra afectarien sobre el desenvolupament del món del teatre a tot arreu.

  • English

    «Enquesta sobre�l teatre en vers» («A Survey on Attitudes to Drama in Verse»), which was published in Teatralia (1908-1909), and was closely associated with «Nova Empresa de Teatre Català» («New Enterprise of Catalan Drama») (1908-1910), expresses the concerns of a group of intellectuals to raise the standard of Catalan drama with a view to stabilization and normalization. The convergence of interests that took place among a group of Modernist and early nineteenthcentury writers as a result of the inquiry, with respect to the demand for a purified model of poetic drama, revealed the difficulty that professional Catalan drama was experiencing at this time. This situation was remedied in the period from 1917 to 1918, when the Fàbregas-Canals company took over the management of Teatre Romea. It was a time when the early nineteenth-century ideology was beginning to decline, the Paral.lel was set for its golden age, and nobody knew in what way the outcome of the Great War would affect the development of the theatre everywhere.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus