Eunate Irazabal irakasleak sinaturiko artikulu honetan, emakumeek euskal irakaskuntzan izan duten presentzia eta betekizuna aztertzen da. Hizkuntzaren transmisioan landa giroan emakumeek izandako betekizunetik abiatuz, XX. mendeko lehen euskal eskoletan izandako presentzia ia erabatekoa azpimarratuz, 60. hamarkadan ikastolen sorreran eta garapenean izandako zereginen ezaugarriak lerrokatzen ditu: hasierako garaian hizkuntzaren eta tradizioaren mantentzaile izatetik eragile modernizatzaile bilakatzeraino. Azkenik, gaur egungo hezkuntza-sisteman ere emakumeek duten nagusitasuna agerian jartzen du, eta azken urteetan aipatzen ari den hizkuntzaren (euskararen) feminizazioa azaltzeko ere formulatzen duen hipotesian emakumeen tradiziozko betekizunek duten pisua azpimarratzen du.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados