Emprendedores y empresas son dos ángulos de visión de la misma actividad empresarial. El análisis tradicionalmente ha tendido a disociar ambas perspectivas. Este trabajo sobre la realidad empresarial española adopta un enfoque ecléctico mediante el empleo de metodologías complementarias del análisis social (encuesta a 507 empresarios) y del análisis económico-financiero (indicadores de gestión y desempeño de 22.912 empresas), tratando de contribuir al conocimiento integrado del emprendedor y su empresa. Los resultados permiten caracterizar al empresario y examinar los rasgos de los comportamientos de las empresas, discriminando según tamaños empresariales y etapas de edad temprana y consolidada de la actividad.
Entrepreneurs and businesses are two viewpoints of the same business activity. Traditional analysis has tended to dissociate both perspectives. This work on the Spanish business situation adopts an eclectic approach through the use of methodologies complementary to social analysis (survey of 507 entrepreneurs) and financialeconomic analysis (management and performance indicators from 22.912 businesses), attempting to contribute to the integrated knowledge of the entrepreneur and the business. The results allow characterizing the entrepreneur and examining the features of business behaviour, discriminating according to business sizes, and stages of early development and consolidated activity.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados