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Hizkuntza erabileraz

  • Autores: Iziar Basterretxea Moreno
  • Localización: Inguruak: Soziologia eta zientzia politikoaren euskal aldizkaria = Revista vasca de sociología y ciencia política, ISSN 0214-7912, Nº 6, 1992, págs. 105-124
  • Idioma: español
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  • Resumen
    • español

      El uso de la lengua puede darse en campos y niveles diferentes, pero uno importante dentro de ellos es la lengua hablada, la que a menudo denominamos «coloquial», esto es, la lengua utilizada en conversaciones entre amigos y compañeros. Este tipo de uso cotidiano, pesar de ser muy importante no es fácil de medir. Para empezar hay problemas para delimitar el propio objeto, ¿a qué llamamos coloquial?, ¿qué entendemos por compañeros?... unido a esto aparecen Ias características y dificulktades de uso de la lengua, ¿qué es conocer una lengua?, ¿cómo o por qué cambia?, ¿qué mediremos en una sociedad compleja?, ¿cúal es la relación entre uso coloquial y contexto de los hablantes? Esto es, si lo que nos interesa no es «qué» se habla sino «cómo», ¿qué método debemos utilizar? ¿cuáles deben ser las unidades de medida?...

      No es un campo sencillo y en este trabajo no se hace sino una presentación pero con ella se pretende exponer tanto la complejidad como la amplitud de los problemas que se presentan.

    • euskara

      Hizkuntza erabilera arlo eta maila ezberdinetakoa izan daiteke, baina horietariko garrantzitsu bat ahozkoa da, askotan «kolokiala» deitzen duguna, hau da, lagun edo kideen arteko elkarrizketa edo solasetako hizkuntza. Erabilera arrunt edo eguneroko honek garrantzi handia izan arren ez da neurterreza. Hasteko objetu beraren mugaketaarazoak daude, zed deitzen diogu arrunta? zer nolako «laguntasun» maila finkatzen dugu?... Honekin lotuta agertzen dira hizkuntza-erabilera honetan eragiten duten faktoreen berezitasunak eta neurtzeko arazoak, zer da hizkuntza bat ezagutzea? zelan edota zergatik aldatzen da hizkuntza bat? Hizkuntz-gizarteak maila ezberdinak izanda, zer neurtuko dugu? Zein da erabilera eta solaskideen testuinguruaren arteko lotura? Zelan eragiten dute jarrerek erabileran?... Eta honez gain, zelan neurtuko dugu solas-hizkuntza hori? Hau da, «ze» hizkuntza barik «zelakoa» neurtu gura dugunean, zein da erabili behar dugun metodoa? Zeintzuk izan behar dute neurketa-unitateak?...

      Arazoa ez da erreza eta Ian honetan gaiaren aurkezpena baino ez da egiten, baina, aurkezten denaren bitartez, alde batetik, gaiaren konplexotasuna eta bestetik arazoen zabaltasuna aurkeztu gura izan dira.


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