Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Internet i el món universitari

  • Autores: Begoña Gros Salvat
  • Localización: Temps d’Educació, ISSN 0214-7351, Nº 16, 1996, págs. 123-132
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • Internet va néixer a mitja década deis anys setanta com a resultat de I'interés del Departament de Defensa deis Estats Units per inte-connectar diverses xarxes per mitja de satél·lit i radio. Es buscava mantenir una xarxa d'informació sobre investigació militar. La xarxa va ser connectada inicialment a quatre institucions académiques' amb el proposit de facilitar els treballs de recerca que estaven realitzant per al Departament de Defensa. De mica en mica aquesta xarxa es va estendre a d'altres centres universitaris i va esdevenir un sistema de comunicació i d'intercanvi d'informació entre investigadors. Actualment Internet s'ha estés i ja no és exclusiva de les univer-sitats. Tanmateix, la major part d'usuaris continua pertanyent al món académico Practicament totes les universitats deis pa'isos desenvolu-pats hi estan connectades i tenen una pagina d'informació propia sobre la seva institució. L'ús de les xarxes de comunicació facilita la tasca universitaria i també la modifica tot obrint noves formes de docencia i d'investiga-ció. En aquest article pretenem ocupar-nos de I'impacte de I'ús d'ln-ternet a la Universitat en I'ambit investigador, docent i de formació del professorat universitario *Begoña Gros Salvat és doctora en Pedagogia i professora titular del Departament de Teoria i Historia de l'Educació de la Universitat de Barcelona. S'ha dedicat principalment a I'estudi de la teoria cibernética i sistémica i ha desenvolupat recerques entorn de la influéncia de I'ús de les noves tecnologies en I'ambit educatiu. Membre del consell edi-torial de la revista Computers in Human Behaviour. Ha publicat nombrosos articles a revis-tes nacionals i estrangeres. Entre les seves obres individuals i col'lectives destaquen: Aprender mediante el ordenador (1987); Elements de les teories de /'aprenentatge per a I'estudi del procés educatiu (1987); Ser profesor. Palabras sobre la docencia universitaria (1995); Teorías cognitivas sobre la enseñanza y el aprendizaje (1995); Diseños y progra-mas educativos. Pautas pedagógicas para la producción de software (1997). AdreQa professional: Departament de Teoria i Historia de l'Educació. Divisió de Cién-cies de l'Educació. Universitat de Barcelona. Campus de la Vall d'Hebron, Passeig de la Vall d'Hebron, 171. 08035 Barcelona. (1) Universitat de California, Institut d'lnvestigacions de la Universitat de Stanford, Uni-versitat de Santa Barbara i Universitat d'Utah. 123


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno