Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


El multilingüisme de les empreses en el mercat mundial: l'estratègia britànica com a exemple

  • Autores: Isidor Marí Mayans
  • Localización: Noves SL.: Revista de sociolingüística, ISSN-e 1695-3711, Nº. 1, 2006 (Ejemplar dedicado a: Les polítiques lingüístiques nacionals a l'època de la globalització)
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • un context mundial en què l'anglès tendeix a imposar-se com a lingua franca incontestable en el món dels negocis, l'estratègia multilingüe que el govern britànic promou a gran escala, en estreta relació amb les organitzacions empresarials i amb els centres de serveis lingüístics, ens ofereix motius diversos de reflexió, tant pel seu enfocament com pels models organitzatius que ha adoptat. I sobretot, potser, per la importància estratègica queels dirigents econòmics i la polítics del Regne Unit han reconegut al multilingüisme, malgrat l'hegemonia mundial de l'anglès. Aquest és un fet que contrasta amb l'escassa atenció que rep la gestió del multilingüisme per part de les empreses catalanes -que ni tan sols semblen interessar-se gaire per l'anglès- i amb l'interès encara incipient del govern de Catalunya per aquest tema.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno