Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Les Altres dones i l'accés a la universitat

  • Autores: Olga Serradell Pumareda, Sandra Asensio, María Angeles Serrano Alfonso, Gisela Redondo Sama
  • Localización: Revista catalana de sociologia, ISSN-e 2013-5149, ISSN 1136-8527, Nº. 18, 2002, págs. 45-56
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • El pas cap a una modernitat dialògica es caracteritza per un gir a partir del qual es transformen les relacions entre les persones i es basen, cada vegada més, en el diàleg igualitari. Des del món de la vida, les persones poden generar una transformació de les estructures i instituciones socials.

      Aquesta comunicació parla de les altres dones, la immensa majoria de les dones, les que no posseeixen títol universitari, amb o sense formació bàsica, aquelles dones que tradicionalment han estat excloses de l'educació, de l'aprenentatge formal al llarg de la vida i de moltes oportunitats de participació social. La seva participació en moviments socials i en experiències educatives dialògiques els permet transformar el seu món de la vida a partir d'un feminisme basat en la igualtat de les diferències.

      La participació de CREA en el projecte "University Adult Access Policies anda Practices Throughout the European Union, and Their Consequences for the Participation of Non-Traditional Adults", on s'ha realitzat un estudi comparatiu de les diferents polítiques d'accés a Europa, ens proporciona informació sobre les percepcions que d'aquestes en tenen les persones participants o estudiants no tradicionals entre les quals es troben les altres dones.

      Fruit del gir dialògic, la universitat es pot transformar i obrir cap a la societat. Tenir en compte les propostes dels moviments socials amb projectes culturals i educatius, i les pràctiques dialògiques on participen dones no univesitàries crea la base de teories dialògiques que creuen en la transformació.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno