Content and Language Integrated Learning (2007) ARTICULO Coyle, Do International journal of bilingual education and bilingualism Vol. 10 Núm. 5 Pág. 543-562

Citas por clasificación CIRC

Otras citas sin clasificación CIRC: 3

Artículos citantes

Artículo citante Anualidad Localización Autores
CLIL Methodology as an Educational Approach to Support Productive Skills for EFL
CLIL Methodology as an Educational Approach to Support Productive Skills for EFL Vol. 29 Núm. 311 Pág. 11
2024 Lecturas
Silva Herrera, Rogger Mauricio
“Let’s take care of the Sea”
“Let’s take care of the Sea” Núm. 42 Pág. 7 ARTICULO
2024 Revista DIM
Lara Álvaro, Patricia Ruiz Hidalgo, David
Stop Motion
Stop Motion Vol. 11 Núm. 1 Pág. 31-48
2023 EDU REVIEW
Chaves Yuste, Beatriz Alcalá, María Földessy, Gema Correa, Rodrigo
Origen y análisis del turismo escolar
Origen y análisis del turismo escolar
2023 Universidad de Málaga
Romero Sánchez, Francisco M.
Content and language integrated learning (CLIL) in european higher education
Content and language integrated learning (CLIL) in european higher education Vol. 23 Núm. 1 Pág. 251-273 ARTICULO
2023 Multidisciplinary journal of school education
Papaja, Katarzyna
Teachers' Perceptions about the Implementation of CLIL within the Region of Murcia
Teachers' Perceptions about the Implementation of CLIL within the Region of Murcia Núm. 38 Pág. 265-280 ARTICULO
2022 Porta Linguarum
García Abellán, Ana Isabel
Instructional design of mathematics and language integrated learning (MLIL) for future Mathematics teachers
Instructional design of mathematics and language integrated learning (MLIL) for future Mathematics teachers Vol. 7 Núm. 1 Pág. 1
2022 Educação & Formação
Tarasenkova, Nina Akulenko, Iryna Kulish, Iryna Nekoz, Iryna
La gamificación como herramienta para dinamizar la evaluación continua en un máster universitario
La gamificación como herramienta para dinamizar la evaluación continua en un máster universitario Vol. 15 Núm. 30 Pág. 109-119
2022 Revista de estilos de aprendizaje = Journal of Learning Styles
Bárcena Toyos, Patricia
The Educational Purpose of Language Teaching at University
The Educational Purpose of Language Teaching at University Vol. 24 Núm. 1 Pág. 115-124
2022 Profile
Tavella, Gabriela Fernández, Silvia Carina
The issues and challenges of CLIL implementation in higher education
The issues and challenges of CLIL implementation in higher education Vol. 13 Núm. 1 Pág. 249-261 ARTICULO
2022 JETT
Tarasenkova, Nina Akulenko, Iryna Kulish, Iryna Nekoz, Iryna
Lexical availability and motivation in CLIL
Lexical availability and motivation in CLIL
2022 Universidad de La Rioja
Geoghegan, Leah
The development soft skills and communication in English in engineering students
The development soft skills and communication in English in engineering students Núm. 8 Pág. 115-136 ARTICULO
2021 Digilec
Querol Julián, Mercedes Díez Ramírez, Javier
Lenguaje, aprendizaje de lenguas extranjeras, inglés e interculturalidad
Lenguaje, aprendizaje de lenguas extranjeras, inglés e interculturalidad Vol. 6 Núm. 3 Pág. 1-16
2021 INNOVA Research Journal
Rodas Pacheco, Fabian Dario Rodas Brosam, Elisabeth Luisa
La educación transmedia como estrategia innovadora para integrar lengua y cultura en la enseñanza de ELE
La educación transmedia como estrategia innovadora para integrar lengua y cultura en la enseñanza de ELE Núm. 7 Pág. 9 ARTICULO
2021 Doblele
Herrero Vecino, Carmen
An overview of undergraduate students’ perceptions on content-based lessons taught in English
An overview of undergraduate students’ perceptions on content-based lessons taught in English Vol. 8 Núm. 29 Pág. 65-78 ARTICULO
2021 Revista Publicando
Ortega Auquilla, Diego Siguenza Garzón, Paul Cherres Fajardo, Sara Bonilla Marchan, Andrés Marcelo
Subtitling and Dubbing as Teaching Resources in CLIL in Primary Education
Subtitling and Dubbing as Teaching Resources in CLIL in Primary Education Núm. 36 Pág. 175-192 ARTICULO
2021 Porta Linguarum
Fernández Costales, Alberto
Diagnóstico de necesidades formativas entre maestros AICLE en formación inicial
Diagnóstico de necesidades formativas entre maestros AICLE en formación inicial Vol. 9 Núm. 1 Pág. 5 ARTICULO
2021 European Journal of Child Development, Education and Psychopathology
Estrada Chichón, José Luis
Narrative analysis as a means of investigating CLIL teachers’ meaningful experiences
Narrative analysis as a means of investigating CLIL teachers’ meaningful experiences Vol. 10 Núm. 3 Pág. 228-259 ARTICULO
2021 Qualitative Research in Education
Ljalikova, Aleksandra Meristo, Merilyn Alas, Ene Jung, Merle
Geohistorical, didactic, and linguistic competencies learning through a bilingual (Spanish/English) fieldtrip project with teachers in training
Geohistorical, didactic, and linguistic competencies learning through a bilingual (Spanish/English) fieldtrip project with teachers in training Vol. 9 Núm. 1 Pág. 65-102 ARTICULO
2021 Tuning journal for higher education
Martínez Hernández, Carlos Albaladejo Albaladejo, Sara
Halloween y la diversidad cultural en la Formación Inicial Docente
Halloween y la diversidad cultural en la Formación Inicial Docente Núm. 30 Pág. 154-168 ARTICULO
2021 Cuestiones pedagógicas
García Navarro, Carmen López Martínez, Manuel José
Proyecto de gamificación basado en el escape room aplicado a un aula bilingüe de educación primaria con enfoque AICLE
Proyecto de gamificación basado en el escape room aplicado a un aula bilingüe de educación primaria con enfoque AICLE Núm. 16 Pág. 5-40 ARTICULO
2020 Revista Tecnología, Ciencia y Educación
Sempere Pla, Susana
Curricular innovations
Curricular innovations Vol. 14 Núm. 28 Pág. 113-131 ARTICULO
2020 Revista Nebrija de Lingüística aplicada a la enseñanza de Lenguas
Peart, Silvia M. Barrett, Bradford S. Crawford, Sharika
Una generación de enseñanza bilingüe
Una generación de enseñanza bilingüe Núm. 20 Pág. 77-111 ARTICULO
2020 Elia
Lorenzo Bergillos, Francisco Granados, Adrián
Effect of the implementation of CLIL and KNOWMAD competences on students' motivation in higher education
Effect of the implementation of CLIL and KNOWMAD competences on students' motivation in higher education Núm. 18 Pág. 181-204 ARTICULO
2020 Journal of English Studies
Muñoz Benito, Rocío Rodríguez Zapatero, Maribel Pérez Naranjo, Leonor M. Morilla García, Cristina
El Enfoque metodológico CLIL (Content and Language Integrated Learning) en la Enseñanza Primaria
El Enfoque metodológico CLIL (Content and Language Integrated Learning) en la Enseñanza Primaria Vol. 13 Núm. 27 Pág. 32-54 ARTICULO
2019 Revista Nebrija de Lingüística aplicada a la enseñanza de Lenguas
Álvarez-Cofiño Martínez, Ángela
Influencing Factors on In-Service Teachers’ Competence in Planning CLIL
Influencing Factors on In-Service Teachers’ Competence in Planning CLIL Vol. 12 Núm. 2 Pág. 207-241
2019 Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning
Custodio Espinar, Magdalena
Challenges in the Implementation of CLIL in Higher Education
Challenges in the Implementation of CLIL in Higher Education Vol. 12 Núm. 1 Pág. 144-176
2019 Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning
Vega, Melita Moscoso, Maria de Lourdes
El aprendizaje de las ciencias sociales y las diferencias basadas en el género en aicle. Un estudio preliminar
El aprendizaje de las ciencias sociales y las diferencias basadas en el género en aicle. Un estudio preliminar Núm. 19 Pág. 177-204 ARTICULO
2019 Elia
Nieto Moreno de Diezmas, Esther Hill, Thomas Matthew
AICLE o solo "buena enseñanza" en Kazajistán?
AICLE o solo "buena enseñanza" en Kazajistán? Vol. 13 Núm. 27 Pág. 55-81 ARTICULO
2019 Revista Nebrija de Lingüística aplicada a la enseñanza de Lenguas
Karabassova, Laura
El desarrollo de la alfabetización en los libros de texto de inglés en los colegios de primaria de Madrid
El desarrollo de la alfabetización en los libros de texto de inglés en los colegios de primaria de Madrid Vol. 13 Núm. 27 Pág. 129-144 ARTICULO
2019 Revista Nebrija de Lingüística aplicada a la enseñanza de Lenguas
Buckingham Reynolds, Lyndsay Renee Litzler, Mary Frances
Formación del profesorado de Programas Bilingües en centros de Educación Primaria en la Región de Murcia
Formación del profesorado de Programas Bilingües en centros de Educación Primaria en la Región de Murcia Vol. 17 Núm. 2 Pág. 69-85 ARTICULO
2019 Revista de investigación en educación
Porto Currás, Mónica Bolarín Martínez, María José Lova Mellado, María
Aprendizaje móvil y aprendizaje combinado en la asignatura de AICLE en los Grados de Educación Primaria y Educación Infantil
Aprendizaje móvil y aprendizaje combinado en la asignatura de AICLE en los Grados de Educación Primaria y Educación Infantil Vol. 8 Núm. 2 Pág. 84-101 ARTICULO
2019 3 c TIC
Fernández Molina, Javier Tabuenca Cuevas, María
La influencia del enfoque AICLE en el vocabulario académico
La influencia del enfoque AICLE en el vocabulario académico Núm. 42 Pág. 135-148 ARTICULO
2019 Cauce
Castellano Risco, Irene Olga
The effect of Content and Language Integrated Learning on the development of English reading comprehension skills
The effect of Content and Language Integrated Learning on the development of English reading comprehension skills Vol. 47 Núm. 2 Pág. 427-452
2019 Lenguaje
Quintana Aguilera, Jaumer Andrés Restrepo Castro, Daniela Romero Martínez, Gonzalo Cárdenas Messa, Gustavo Adolfo
Las TIC en la enseñanza del inglés para fines específicos
Las TIC en la enseñanza del inglés para fines específicos Núm. 27 Pág. 38-52 ARTICULO
2018 Encuentro
Escobar Álvarez, María Ángeles Ibáñez Moreno, Ana
Evaluating Contextualized Content and Language Integrated Learning Materials at Tertiary Level
Evaluating Contextualized Content and Language Integrated Learning Materials at Tertiary Level Vol. 11 Núm. 2 Pág. 236-274
2018 Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning
Yang, Wenhsien
The impact of CLIL implementation on Lebanese students’ attitudes and performance
The impact of CLIL implementation on Lebanese students’ attitudes and performance Núm. 27 Pág. 64-79 ARTICULO
2018 Encuentro
Badrie, El Daou Abir, Abdallah
Motivation in Physical Education and Foreign Language Learning in CLIL Teaching
Motivation in Physical Education and Foreign Language Learning in CLIL Teaching Núm. 30 Pág. 207-220 ARTICULO
2018 Porta Linguarum
Fernández Barrionuevo, Eliseo Baena Extremera, Antonio
Learning Outcomes in CLIL Programmes
Learning Outcomes in CLIL Programmes Núm. 29 Pág. 9-28 ARTICULO
2018 Porta Linguarum
Pavón Vázquez, Víctor
An interview with Thomas Morton on CLIL methodology in Spain
An interview with Thomas Morton on CLIL methodology in Spain Vol. 11 Núm. 1 Pág. 96-104 ENTREVISTA
2018 Bellaterra
Fernández Barrera, Alicia
Child task-supported interaction in the Spanish EFL setting. Research and challenges
Child task-supported interaction in the Spanish EFL setting. Research and challenges Vol. 18 Núm. 2 Pág. 119-143 ARTICULO
2018 IJES
García Mayo, María del Pilar
Translation is not Enough - the Need for Pedagogical Adaptation in CLIL Textbook Development
Translation is not Enough - the Need for Pedagogical Adaptation in CLIL Textbook Development Núm. 27 Pág. 35-46 ARTICULO
2017 Porta Linguarum
Czura, Anna
Activation activities as a catalyst for increased rates of vocabulary and grammar learning
Activation activities as a catalyst for increased rates of vocabulary and grammar learning Núm. 17 Pág. 229-253 ARTICULO
2017 Huarte de San Juan
Villarreal Olaizola, Izaskun Ardaiz, Iranzu
Educación bilingüe, streaming y metas sociales en estudiantes de secundaria
Educación bilingüe, streaming y metas sociales en estudiantes de secundaria Núm. 377 Pág. 30-53 ARTICULO
2017 Revista de educación
Fernández Río, Javier Hortigüela Alcalá, David Pérez Pueyo, Ángel
La competencia en comunicación lingüística y el plurilingüismo en la Formación Profesional del Sistema Educativo
La competencia en comunicación lingüística y el plurilingüismo en la Formación Profesional del Sistema Educativo Núm. 9 Pág. 104-139 ARTICULO
2017 Multiárea
Riquelme Jiménez, Carlos José
Propuesta metodológica para la creación de materiales bilingües (AICLE) en Educación Infantil.
Propuesta metodológica para la creación de materiales bilingües (AICLE) en Educación Infantil. Núm. 26 Pág. 77-88 ARTICULO
2017 El Guiniguada
Almodóvar Antequera, José Manuel Gómez Parra, María Elena
Training primary student teachers for CLIL
Training primary student teachers for CLIL Núm. 39 Pág. 35-57 ARTICULO
2016 Pulso
Delicado Puerto, Gemma Pavón Vázquez, Víctor
Engineering students’ instrumental motivation and positive attitude towards learning English in a trilingual tertiary setting
Engineering students’ instrumental motivation and positive attitude towards learning English in a trilingual tertiary setting Núm. 32 Pág. 179-200 ARTICULO
2016 Ibérica
González Ardeo, José Miguel
Are CLIL learners simply faster or also different? Evidence from L1 use in the repair sequences and discourse markers of CLIL and EFL learners
Are CLIL learners simply faster or also different? Evidence from L1 use in the repair sequences and discourse markers of CLIL and EFL learners Núm. 13 Pág. 127-145 ARTICULO
2016 VIAL, Vigo international journal of applied linguistics
Lázaro Ibarrola, Amparo
SciencePro Project
SciencePro Project Núm. 31 Pág. 159-175 ARTICULO
2016 ESE
Barranco Izquierdo, Natalia Sanz Trigueros, Francisco Javier Calderón Quindós, María Teresa Alario Trigueros, Ana Isabel
Metodologías activas para la enseñanza plurilingüe con estudiantes universitarios
Metodologías activas para la enseñanza plurilingüe con estudiantes universitarios Vol. 9 Núm. 18 Pág. 173-192 ARTICULO
2016 Magis
Gómez Hurtado, Inmaculada Carrasco Macías, María José García Rodríguez, María Pilar
Cooperative Assessment for Learning in CLIL Contexts
Cooperative Assessment for Learning in CLIL Contexts Núm. 31 Pág. 139-157 ARTICULO
2016 ESE
Casal Madinabeitia, Sonia
Promoting student engagement through outcomes based education in an eal environment
Promoting student engagement through outcomes based education in an eal environment Vol. 3 Núm. 2 Pág. 49-59 ARTICULO
2016 International Journal for 21st Century Education (IJ21CE)
Craig, Robert
In-service teacher perception of IWB usage & training in technology-enhanced CLIL classrooms
In-service teacher perception of IWB usage & training in technology-enhanced CLIL classrooms Núm. 25 Pág. 13-26 ARTICULO
2016 Encuentro
Jerez Montoya, Trinidad
La enseñanza bilingüe en Andalucía. Un estudio a partir de las voces de los docentes
La enseñanza bilingüe en Andalucía. Un estudio a partir de las voces de los docentes Núm. 16 Pág. 51-74 ARTICULO
2016 Revista Electrónica de Investigación y Docencia ( REID )
Travé González, Gabriel H.
Strengthening integrated learning
Strengthening integrated learning Vol. 8 Núm. 2 Pág. 84-103
2015 Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning
Coyle, Do
The Impact of Type of Approach (CLIL Versus EFL) and Methodology (Book-Based Versus Project Work) on Motivation
The Impact of Type of Approach (CLIL Versus EFL) and Methodology (Book-Based Versus Project Work) on Motivation Núm. 23 Pág. 41-57 ARTICULO
2015 Porta Linguarum
Lasagabaster Herrarte, David López Beloqui, Raquel
"Elmer"
"Elmer" Núm. 16 Pág. 111-126 ARTICULO
2015 Odisea
Guadamillas Gómez, María Victoria
Efectos de la instrucción monolingüe y bilingüe en la enseñanza universitaria
Efectos de la instrucción monolingüe y bilingüe en la enseñanza universitaria Vol. 20 Núm. 67 Pág. 1255-1279 ARTICULO
2015 Revista mexicana de investigación educativa
Madrid Fernández, Daniel Madrid Manrique, Marta
Strategic and organisational considerations in planning content and language integrated learning
Strategic and organisational considerations in planning content and language integrated learning Vol. 18 Núm. 4 Pág. 409-425
2015 International journal of bilingual education and bilingualism
Pavón Vázquez, Víctor Ávila López, Francisco Javier Gallego Segador, Arturo Espejo Mohedano, Alberto Roberto
Democratizing didactic transposition
Democratizing didactic transposition Vol. 7 Núm. 2 Pág. 1-26
2014 Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning
Banegas, Darío Luis
La interculturalidad en la asignatura de inglés de la E.S.O. Bilingüe en Sevilla, España
La interculturalidad en la asignatura de inglés de la E.S.O. Bilingüe en Sevilla, España Núm. 14 Pág. 67-96 ARTICULO
2014 Elia
Sánchez Torres, Jorge
Pushed Output and Noticing in a Dictogloss
Pushed Output and Noticing in a Dictogloss Núm. 22 Pág. 7-22 ARTICULO
2014 Porta Linguarum
Basterrechea Lozano, María García Mayo, María del Pilar Leeser, Michael John
Corrective feedback episodes in oral interaction
Corrective feedback episodes in oral interaction Vol. 14 Núm. 1 Pág. 1-25 ARTICULO
2014 IJES
Milla Melero, Ruth García Mayo, María del Pilar
Dictogloss and the production of the English third person -s by CLIL and mainstream EFL learners
Dictogloss and the production of the English third person -s by CLIL and mainstream EFL learners Vol. 14 Núm. 2 Pág. 77-98 ARTICULO
2014 IJES
Basterrechea Lozano, María García Mayo, María del Pilar
Lexical Transfer in the Written Production of a CLIL Group and a Non-CLIL Group
Lexical Transfer in the Written Production of a CLIL Group and a Non-CLIL Group Vol. 14 Núm. 2 Pág. 57-76 ARTICULO
2014 IJES
Manzano Vázquez, Borja
A preliminary study on motivation and gender in CLIL and non-CLIL types of instruction
A preliminary study on motivation and gender in CLIL and non-CLIL types of instruction Vol. 14 Núm. 1 Pág. 27-48 ARTICULO
2014 IJES
Fernández Fontecha, Almudena Canga Alonso, Andrés
An EAP curriculum design of a content and language integrated learning program for hospitality students in Taiwan
An EAP curriculum design of a content and language integrated learning program for hospitality students in Taiwan Vol. 6 Núm. 2 Pág. 72-95
2013 Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning
Hou, Hsiao-I
Review of the book CLIL activities
Review of the book CLIL activities Vol. 6 Núm. 1 Pág. 67-71
2013 Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning
Banegas, Darío Luis
La enseñanza integrada de lenguas y contenidos en Formación Profesional
La enseñanza integrada de lenguas y contenidos en Formación Profesional Núm. 19 Pág. 115-152 ARTICULO
2013 LFE
Hoyos Pérez, María Soledad
La adecuación de los materiales AICLE a los principios teóricos y al diseño metodológico del enfoque
La adecuación de los materiales AICLE a los principios teóricos y al diseño metodológico del enfoque Núm. 15 Pág. 10 OTRO
2012 MarcoELE
del Castillo Pastor, Raquel
Faster and Further Morphosyntactic Development of CLIL vs. EFL Basque-Spanish Bilinguals Learning English in High-School
Faster and Further Morphosyntactic Development of CLIL vs. EFL Basque-Spanish Bilinguals Learning English in High-School Vol. 12 Núm. 1 Pág. 79-96 ARTICULO
2012 IJES
Lázaro Ibarrola, Amparo
Content and language integrated learning (CLIL)
Content and language integrated learning (CLIL) Núm. 21 Pág. 57-70 ARTICULO
2012 Encuentro
Harrop, Ena
Principios teóricos y prácticos para la implantación de un modelo AICLE
Principios teóricos y prácticos para la implantación de un modelo AICLE Núm. 8 Pág. 26 ARTICULO
2011 e-CO
Pavón Vázquez, Víctor
Integrando de forma creativa
Integrando de forma creativa Vol. 1 Núm. 2 Pág. 104-116
2011 Revista Digital Educativa Wadi-red
Plata Luque, Carmen Ortiz Mallol, Mª Luisa Arredondo de la Torre, Mª Luz
Teachers´concerns and uncertainties about the introduction of CLIL programmes
Teachers´concerns and uncertainties about the introduction of CLIL programmes Núm. 14 Pág. 45-58 ARTICULO
2010 Porta Linguarum
Pavón Vázquez, Víctor Rubio Alcalá, Fernando David
ELE por contenidos a través de tareas aplicado al contexto universitario japonés
ELE por contenidos a través de tareas aplicado al contexto universitario japonés Núm. 20 Pág. 113-128 ARTICULO
2008 Cuadernos CANELA
Vicente Rasoamalala, Leticia
Grommets get a grip on cables
Grommets get a grip on cables Vol. 70 Núm. 18 Pág. 57-58
1998 Machine design

* Último cálculo de métricas Dialnet: 16-Jun-2024