El presente estableció el grado de relación entre el desempeño docente con el nivel de percepción de los estudiantes de la carrera de Laboratorio clínico y anatomía patológica de la Universidad Norbert Wiener. La muestra estuvo conformada por los 44 docentes y 441 alumnos matriculados en el semestre 2017-I en la EAP de Tecnología Médica de la Carrera de Laboratorio Clínico y Anatomía patológica.
Para evaluar el desempeño docente, se consideró: el nivel de cumplimiento de los programas, la eficiencia didáctica, el sistema de evaluación y la práctica de valores. Para evaluar el nivel de percepción de los estudiantes, se utilizó una encuesta con sus respectivos indicadores: cumplimiento de la política de evaluación, eficiencia de la gestión, manejo de recursos y la pertinencia en la toma de decisiones.
Los resultados en la presente información nos permitieron concluir que el nivel de desempeño docente (V1) y el nivel de percepción del estudiante (V2) muestran una valoración porcentual entre las variables de 0,29, determinando un alto nivel de relación significativa de 90,33%, corroborando de esta forma la hipótesis general postulada: el desempeño docente está en relación directa con el nivel de percepción de los estudiantes.
This paper seeks to determine the degree of relationship between the teaching performance with the level of perception of the students of clinical laboratory and pathology of the Norbert Wiener University The sample consisted of the 44 teachers and 441 students enrolled in the semester 2017-I in the EAP of Medical Technology of the Clinical Laboratory and Anatomy Pathology Career at the Norbert Wiener University.
To evaluate teacher performance, held: the level of compliance of the programmes, educational efficiency, evaluation system and the practice of values.
To assess the level of perception of students, a survey was used with their respective indicators: compliance with the evaluation policy, efficiency of management, resource management and relevance in decision making.
The instruments used were questionnaires which are annexed to the present investigation.
In order to assess the effects of the relationship of the variables in the hypothesis and to determine the degree of relationship or association between the variables involved worked a non-parametric statistics as the Chi-square. The statistical techniques of average and percentage were used.
In the context of the problems of the teaching performance in the University with the purpose of assessing the educational quality in vocational training, the results in this information allowed us to conclude that the level of the performance teacher (V1) and the level of perception of perception of the student (V2) show a percentage rating among the variables of 0.29, determining highly significant relationship of 90,33%, thus corroborating the general hypothesis postulated: The teaching performance is directly related to the level of perception of the students.
© 2001-2025 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados