Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


L'avaluació de l'acompliment docent; una oportunitat de millora en el desenvolupament professional i la carrera docent del professorat de secundària

  • Autores: Benet Castillejos
  • Directores de la Tesis: Núria Lorenzo Ramírez (dir. tes.)
  • Lectura: En la Universitat de Barcelona ( España ) en 2021
  • Idioma: español
  • Tribunal Calificador de la Tesis: Francesc Imbernón Muñoz (presid.), Montserrat González Parera (secret.), Miquel Francesc Oliver Trobat (voc.)
  • Programa de doctorado: Programa de Doctorado en Educación y Sociedad por la Universidad de Barcelona
  • Materias:
  • Texto completo no disponible (Saber más ...)
  • Resumen
    • Avaluar l’acompliment docent en els ensenyaments de secundària és una tasca força difícil, tenint present que aquesta avaluació ha de servir per millorar el desenvolupament professional i la carrera professional dels docents. Aquesta avaluació es mostra més difícil davant de tos els sectors implicats (professorat, famílies, alumnat, direcció dels instituts, l’Administració Educativa,etc). S’ha de tenir molt present la resistència de la gran majoria dels sindicats d’educació per portar a terme qualsevol avaluació del professorat.

      La tesi que es presenta pretén conscienciar de la manca de qualsevol tipus de desenvolupament professional del docent i la quasi inexistència de la carrera professional del professorat de secundària; a l’igual que mostrar que no existeix un marc d’avaluació clar del professorat de secundària durant tota la seva vida de funcionariat.

      La investigació s’ha desenvolupat en diferents fases: a) Història del tema de l’avaluació de l’acompliment docent, en democràcia.

      b) Recopilació de la bibliografia més significativa sobre el tema i que afecti a l’Estat Espanyol.

      c) Descripció de la carrera professional dels docents de Catalunya.

      d) Descripció i valoració de l’avaluació del professorat a Catalunya e) Comparativa amb diferents països de la OCDE del desenvolupament professional del docent i les repercussions de l’avaluació en la carrera del professorat.

      f) Recollida de dades: entrevistes en profunditat a experts sobre el tema i grups de discussió a professorat en actiu per esbrinar quines creences tenen sobre el tema.

      g) Suggeriment de quina forma hauria de ser una avaluació de l’acompliment docent del professorat de secundària.

      L’avaluació que es porti a terme hauria de tenir algunes de les següents característiques: - L’avaluació ha de servir per millorar els centres de secundària.

      - Tenir present al professorat.

      - Model d’avaluació consensuat entre l’Administració i els sindicats del professorat.

      - Avaluació participativa i transparent.

      L’avaluació de l’acompliment docent i les característiques de la carrera del docent de secundària, juntament amb el desenvolupament professional del docent, s’hauria de recollir en un articulat d’un futur estatut de l’empleat públic docent. Aquest articulat, per la descentralització autonòmica de l’Estat Espanyol, hauria de deixar a les comunitats autònomes suficient marge de negociació per poder arribar a acords en el seu marc de negociació autonòmic.´


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno