L'IPAD a l'àrea de música : disseny, aplicació i anàlisi d'una proposta didàctica a l'educació primària
Ufartes Ollé, Gemma
Casals Ibañez, Albert, , dir.
Pérez Moreno, Jèssica, dir.
Prats, Miquel Àngel, dir.
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal

Publicació: [Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016
Descripció: 1 recurs electrònic (210 p.) : il., gràf.
Resum: La tecnologia digital ha redibuixat la manera de conviure i d'entendre el món. S'ha instaurat en el dia a dia de la majoria de llars però, segons les darreres investigacions, l'escola tot just s'inicia en l'adopció de nous models aprofitant els recursos que ofereixen les eines digitals. La següent investigació dissenya i aplica una proposta didàctica amb tauletes tàctils (iPad) a l'àrea de música amb l'objectiu d'observar i analitzar quines implicacions té en el procés didàctic l'adopció de dispositius mòbils a l'educació musical primària. A través de l'anàlisi i categorització de més de 150 aplicacions mòbils musicals, la selecció i utilització de les millors valorades en una proposta didàctica amb iPads amb alumnes de quart curs d'educació primària, així com de les dades obtingudes d'un grup de discussió amb especialistes de música, s'han pogut extreure unes pautes que serveixin de guia, a escoles i professorat, per implementar les tauletes tàctils a l'educació musical. Els resultats obtinguts fan èmfasi en el nou rol del professorat: una persona amb gran capacitat d'adaptació i gestió de diferents recursos, amb interès per investigar i aprendre juntament amb els alumnes. Són ells els veritables protagonistes d'un aprenentatge més motivador basat en l'experimentació i la creació musical, aspectes que es potencien amb els recursos multimèdia que ofereixen les tauletes tàctils juntament amb l'autoaprenentatge i l'obertura de l'adquisició de coneixements fora de l'aula.
Resum: Digital technology has reinvented the way we understand the world and coexist in it. While digital tools are part of the everyday life of most homes, schools have neither yet adapted to the news models, nor taken full advantage of the resources that these new tools offer us. The following research designs and applies an educational proposal which introduces digital tablets (iPads) in the subject of Music. The aim of the proposal is to analyze the implications that using mobile devices in the subject of music in Primary Education may have in in the learning process. The analysis and categorization of more than 150 music apps, the selection and implementation of an educational proposal teaching students in Year 4 with iPads, as well as a debate group specialized in Music have led to the establishment of guidelines that advise teachers on the introduction of iPads in the area of Music Education. The results highlight the new role of the teacher, a person with great capacity to adapt and manage different resources with interest to research and learn along with the students, who become the real centre of a more motivating learning process based on experimentation and musical creation, which are aspects that are enhanced thanks to the potential and resources that multimedia tablets offer, alongside with both self-training and learning outside the classroom.
Nota: Tesi doctoral - Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal, 2016
Drets: L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons Creative Commons
Llengua: Català
Document: Tesi doctoral ; Versió publicada
Matèria: Música ; Ensenyament primari ; Ensenyament ; Innovacions tecnològiques
ISBN: 9788449058806

Adreça alternativa: https://hdl.handle.net/10803/367461
Adreça alternativa: https://www.educacion.gob.es/teseo/mostrarRef.do?ref=1197969


210 p, 1.6 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Tesis doctorals

 Registre creat el 2016-09-26, darrera modificació el 2023-11-28



   Favorit i Compartir