Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


L'impacte dels partits en la política lingüística de la Generalitat de Catalunya en l'ensenyament obligatori

  • Autores: Jordi Argelaguet i Argemí
  • Directores de la Tesis: Joan Subirats i Humet (dir. tes.)
  • Lectura: En la Universitat Autònoma de Barcelona ( España ) en 1996
  • Idioma: catalán
  • Tribunal Calificador de la Tesis: Josep Maria Valles Casadevall (presid.), Antoni Milian i Massana (secret.), Carlota Sole Soldevila (voc.), Emili Boix Fuster (voc.), Jordi Capo Giol (voc.)
  • Materias:
  • Enlaces
    • Tesis en acceso abierto en: DDD
  • Dialnet Métricas: 3 Citas
  • Resumen
    • Aquesta tesi consisteix en l'anàlisi del procés que segueix la política lingüística en l'ensenyament obligatori feta per les autoritats autonòmiques catalanes, des de la seva formulació, passant per la implementació, fins a l'avaluació dels resultats obtinguts després d'estar essent aplicada durant quinze anys. Dels models lingüístico-escolars possibles en el marc constitucional espanyol, el govern de la Generalitat ha optat per aquell que li ha possibilitat maximitzar la presència del català a l'escola com a llengua docent, amb uns impactes determinats en la societat catalana. Després de l'anàlisi d'algunes enquestes postelectorals (1984, 1988, 1992 i 1995) es pot afirmar que CiU ha aconseguit modular alguns dels elements bàsics que configuren la cultura política dels catalans: a través de revaloritzar a l'escola el paper de la llengua catalana en el si de la societat, el sentiment de pertinença a Catalunya s'ha reforçat. Es pot sostenir que la política lingüística ha tingut un èxit considerable: els nacionalistes catalans de CiU han aconseguit, amb la seva política feta i sense generar massa conflicte, no només augmentar el coneixement del català, sinó també les seves bases electorals.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno