L’escola és una institució clau per a la formació de nens, nenes i adolescents. Però en l’actualitat, la institució escolar ha deixat de ser la font d’informació gairebé única que havia estat tradicionalment per convertir-se en un dels múltiples focus de coneixement i de formació. Aquesta realitat fa necessari ubicar la institució escolar com un dels components del medi cultural; un component important però no pas més influent que alguns altres, com ara la família, les xarxes socials, les amistats, i les activitats extraescolars, d’esplai i comunitàries. En una societat global i complexa com l’actual es requereix una educació transversal, amb participació d’agents i recursos diversos. És en aquest context que sorgeix la iniciativa Educació 360, que parteix de la base que l’educació és responsabilitat de l’Estat, de la família i de l’escola, però també del municipi, de les associacions i de les indústries culturals, i que planteja incorporar les oportunitats educatives que avui es troben fora del sistema reglat escolar —com les activitats extraescolars, de vacances i el temps de migdia— i connectar l’educació reglada amb àmbits com ara l’artístic, l’esportiu, el lúdic, el lleure i el tecnològic. Aquest volum s’ha concebut com un estudi exploratori que ajudi a descriure i dimensionar la participació de la infància i l’adolescència en l’Educació 360.
págs. 10-66
Els agents de l’Educació 360: els actius de la comunitat
págs. 67-75
págs. 76-183
págs. 185-263
págs. 274-321
Tercer sector cultural: la dimensió educadora deles organitzacions de culturapopular i comunitària
págs. 324-359
págs. 362-390
págs. 391-440
págs. 442-475
págs. 476-532
págs. 533-552
© 2001-2025 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados