Aquest llibre pretén ser un instrument útil i pràctic sobre la llengua oral formal el seu procés d'ensenyament i aprenentatge.
El volum està estructurat en dues parts. En la primera es presenten continguts d'aprenentatge, on es tracten els aspectes discursius i les estratègies retòriques que caracteritzen els gèneres discursius orals que considerem prioritaris en l'ensenyament obligatori i postobligatori: saber explicar oralment continguts acadèmics, saber argumentar en situacions controvertides, saber modalitzar els enunciats per expressar-se adequadament, saber quins punts de coincidència textual i contextual hi ha entre l'oralitat formal i l'escriptura i com és la gramàtica de la llengua oral. Aquesta primera part vol ser, doncs, un punt de partida pensat perquè el professorat pugui disposar d'objectius i continguts d'aprenentatge específics de llengua oral.
La segona part del llibre se centra en com ensenyar la llengua oral. Té un enfocament eminentment pràctic i és un complement bàsic i indispensable de la primera part. S'hi aporten els criteris metodològics per orientar la didàctica de la llengua oral a les aules. Presenta un recull d'exemples de seqüències didàctiques que mostren com seleccionar objectius i continguts d'aprenentatge, com fer-ne una avaluació formativa, quina mena d'activitats es poden fer i com organitzar-les a les aules d'educació obligatòria i postobligatòria.
págs. 7-9
págs. 11-15
La llengua oral formal: un espai intermedi entre oralitat i escriptura
págs. 19-30
págs. 31-61
págs. 63-81
La modalització: adequació del text als paràmetres de la situació comunicativa
págs. 83-94
La llengua oral formal: una fesomia gramatical pròpia
págs. 95-110
Les creences dels professors i l'ensenyament de la llengua oral
Cristina Ballesteros Gómez, Juli Palou Sangrà
págs. 111-123
págs. 143-151
La discussió oral: arguments i fal·làcies
págs. 153-159
Planificar l'oral: La defensa d'un punt de vista
págs. 161-171
págs. 173-182
págs. 183-188
© 2001-2025 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados